geen zin in suiker maar juist in hartig

Plaats reactie
Smals
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2019, 12:58

geen zin in suiker maar juist in hartig

Bericht door Smals »

Hai, ik heb geen moeite met alle zoetigheid rondom bijv Sinterklaas, en het lukt mij 's-ochtends ook goed om bijv nuchter te sporten, maar ik heb juist 's-avonds heel veel zin in hartig, bijv stukjes kaas. Denk dat ik het antwoord wel weet maar zou ik dan bijv een kom kwark kunnen nemen om wel een voller gevoel te hebben, maar niet teveel calorieën in te nemen?
Grt Christine
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: geen zin in suiker maar juist in hartig

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Christine,

Als je nog trek hebt in de avond, is dat een teken dat je maaltijd wat te klein is geweest, die kun je inderdaad wat gevulder maken.
Dan kun je kiezen voor wat kwark bij je maaltijd, of je voegt extra groenten, fruit of wat noten toe bijvoorbeeld.

Er zijn gedachten dat als je meer trek hebt in hartigs dan in zoet, dat dit een teken zou zijn dat je voorkeursbrandstof vetten zouden zijn, dus dat is een goed teken. Maar... wetenschappelijk bewijs ontbreekt hier nog van.

Groetjes Janneke
Smals
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2019, 12:58

Re: geen zin in suiker maar juist in hartig

Bericht door Smals »

Hoi Janneke, dank je voor je antwoord. Ik kan dus beter de maaltijd wat gevulder maken, dan een 4e eetmoment (kom kwark in de avond) introduceren. En misschien niet te vroeg te eten. Ga het proberen!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: geen zin in suiker maar juist in hartig

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ja, dat is het proberen meer dan waard ja :-)
Plaats reactie