Bootcamp

Plaats reactie
PetraDidi
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:20

Bootcamp

Bericht door PetraDidi »

Ik vraag me af of Bootcamp vergelijkbaar kan zijn met hardlopen wat betreft de 100 dagen sportrusten.
Ik doe nu 2x per week Bootcamp, 1 x is een low en 1 x is medium intensity of powerBootcamp (is om de week) daarnaast ga ik dan nog 1 x hardlopen (soms vaker) en loop ik dagelijks met de honden maar de afstand wisselt.
Zou dit voldoende zijn of moet ik toch vaker hardlopen?

Ik ben nog niet begonnen met de 100 dagen maar weet al wel dat m'n ademhaling in rust prima is en vraag me dan ook een beetje af of er nog veel winst te behalen valt :?:
Boedha
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 dec 2014, 19:44

Re: Bootcamp

Bericht door Boedha »

Hoi Petra

Bootcamp training is een sportmethodiek die gebaseerd is op de trainingsroutine van het Amerikaanse leger.
Intervaltraining, krachtoefeningen, circuittraining, hardlopen en dat in de natuur. In de bootcamp trainingen ligt de focus op het verbeteren van conditie, kracht, uithoudingsvermogen, coördinatie, snelheid en behendigheid. De trainingen vinden plaats op wisselende locaties en zijn geschikt voor alle leeftijden en fitnessniveaus. Bootcamp is, in groepsverband, werken aan je eigen lichaam.

Bootcamp is niet helemaal vergelijkbaar met hardlopen, er zitten teveel onderdelen bij in die sterk afwisselen en een andere aanpak nodig heeft, dan bij hardlopen.
Het wil niet zeggen dat je geen conditie opbouwd,bij bootcamp, vind het zelf ook een prachtige tak van sport.
Heb zelf de ervaring dat dit voor mij niet zinvol is, om nu tussendoor aan bootcamp te doen, wil weer een marathon gaan lopen.en daar heb ik andere methodiek voor
Wil dit doen door mijn ademhaling beter onder controle te krijgen, en mijn omslagpunt meer te verlengen, zodat mijn verzuring langer uit blijft.
Weet niet wat voor doel jij voor ogen hebt, maar als je geen halve of hele marathon voor ogen hebt, dan kan Bootcamp zeker passen bij het hardlopen.
Hoop dat ik je een beetje geholpen hebt, het is ook heel persoonlijk hoor.
Groet Boedha
PetraDidi
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:20

Re: Bootcamp

Bericht door PetraDidi »

Bedankt voor je reactie.
Ik blijf zeker Bootcamp doen want juist die krachttraining erbij is erg lekker en goed voor mij (die slappe armen worden langzaam sterker en ik heb inmiddels ook buikspieren :D )
Maar ik doelde meer op het 3 x hardlopen (100 dagen plan) dat is bij mij dus 2 x Bootcamp en 1 of 2 x hardlopen (waarvan 1 x vogels kijken....)
Kan ik dit zo aanhouden of "moet" ik vaker hardlopen? Dit zal als het straks langer licht is wel gaan gebeuren maar nu vind ik het niet prettig in het donker (Bootcamp dan weer wel in de groep)
Ik heb geen marathon voor ogen maar ga wel voor de duinentrail en dan de 20km (weet niet precies wat de afstand is) heb afgelopen jaar de 12 gelopen.
Binnenkort ga ik een 10km loop doen (groet run)
Boedha
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 dec 2014, 19:44

Re: Bootcamp

Bericht door Boedha »

Petra

Neem aan dat je al een basis conditie hebt, dus voor deTrail zou 2 keer trainen
voldoende moeten zijn.
Weet alleen niet of je een tijd neer wil zetten of gewoon lekker uit lopen
En een mooie aanvulling is een wedstrijd van 10 km
Veel sterkte hoor wel hoe de 10 km was Greetz Boedha
PetraDidi
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:20

Re: Bootcamp

Bericht door PetraDidi »

Het gaat mij niet om een snelle tijd maar inderdaad om het lekker uitlopen en genieten van de omgeving rond de trail.
Daarnaast doe ik ook canicross en dat zijn korte afstanden en dan wel zo snel mogelijk maar ook dat doe ik voor de lol en ik hoef echt niet nr 1 te worden :mrgreen: Dat is vooral leuk omdat je dan ook moet samenwerken met je hond (die gaat altijd mee als ik hardloop, ze kan gelukkig ook rustig meelopen)

Uiteindelijk gaat het gewoon om een lekker fit lijf waardoor je al meer energie hebt ;)
Maar wie weet doet de ademhaling nog wat extra (al doe ik dat al rustig maar herken het gejaagde wel van een aantal jaar geleden) en daarnaast doe ik ook nog mee met de coolchallange en eten we vooral Paleo 8-)
Plaats reactie