24 uur vasten

Plaats reactie
Saskia Verburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mei 2018, 19:15

24 uur vasten

Bericht door Saskia Verburg »

Ik keek net in mijn agenda en zag dat dag 30 op zaterdag 3 okt valt voor mij. Nou heb ik 4 okt een devils trail van 16 km. Is dat handig of precies op tijd?
stigmos
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: 24 uur vasten

Bericht door stigmos »

Ik zou zelf kiezen wat jou het beste uitkomt. Je kunt ook 24 uur vasten op dag 29 of dag 31.Dag 32 .....

Met vriendelijke groet,


Saskia
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone
Saskia Verburg
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mei 2018, 19:15

Re: 24 uur vasten

Bericht door Saskia Verburg »

Aha dankjewel. Ik zit een beetje strak in het schema begrijp ik hieruit haha. Ik ga eens kijken hoe ik het aan ga pakken 👌
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 24 uur vasten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Saskia,

We zouden niet aanraden om tijdens je eerste keer 24u vasten de devilstrail te lopen.
Je kunt je 24u vasten inderdaad plannen wanneer dat voor jou goed voelt.

Heel veel plezier met de trail.

groetjes Janneke
Dirk-Jan Rombouts
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2020, 23:32

Re: 24 uur vasten

Bericht door Dirk-Jan Rombouts »

Hi!
Ik wil donderdag vanaf 19u 24u gaan vasten. De hele vrijdag heb ik geen bijzondere activiteiten dus dit lijkt me een geschikt moment. Nu is het wel dat ik donderdag na het avond eten om 20u altijd atletiek training heb, wat vrij intensief is. Ik heb dan natuurlijk net gegeten, maar jullie raden in t laatste filmpje intensief sporten af de eerste keer 24vasten. Geldt dit ook meteen na de laatste maaltijd en voor het slapen gaan?
Mvg,
Dirk-Jan
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 24 uur vasten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Dirk-Jan,

Na je avondmaaltijd is het geen probleem om te gaan sporten.
De volgende dag kan het ook, maar laat de interval even een dagje wachten.

Succes!

Groetjes Janneke
Dirk-Jan Rombouts
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2020, 23:32

Re: 24 uur vasten

Bericht door Dirk-Jan Rombouts »

Dank je! To be sure.Dus je bedoelt dat je gewoon aan raadt om tijdens de avond training (dus net na de avondmaaltijd) wel gewoon de interval training te doen?
Rich
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2019, 10:41

Re: 24 uur vasten

Bericht door Rich »

Het is zover 1 maand IF zit erop. Wat een uitbreiding in mijn woordenschat Autofagie, Mtor, Ketonen, Methabolische switch ... Maar bovenal ... wat een gave ervaring. Grootste feest is concentratie. Concentratie en schakelen op Werk, privé, en bij ademhalingsoefeningen, het is er allemaal merkbaar beter op geworden. Waren het voorheen de ademhalingsoefeningen die rust en concentratie brachten. De basis is nu IF geworden wat ik kan versterken met ademhalingsoefeningen.
Al met al voel ik me er erg goed bij, dit is zeker een blijvertje om verder te exploreren. 24 hr vasten heb ik er zojuist opzitten dus dat beloofd nog wat. Verder vanaf morgen de mogelijkheid om te combineren met mediteren. Ook nog nuchter sporten uitbreiden en regelmatig 24hr vasten.

Koen, Janneke, Brenda & Marieke.

Ontzettend bedankt voor deze ervaring en wijsheid.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: 24 uur vasten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dat is een heel mooi bericht Rich.

Veel dank voor het delen en veel geluk met de nieuwe kennis!
Reinout Van vliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2020, 21:50

Re: 24 uur vasten

Bericht door Reinout Van vliet »

Beste Janneke, Brenda, Marieke en Koen,
Hartelijk dank voor deze afgelopen 30 dagen (ben een dag langer door gegaan). Wat een fijn resultaat; 7kg lichter, 4-5 cm minder buikomvang, de hele dag door een “rust” in je hoofd ondanks een volle agenda. En inderdaad een hele fijne focus.
Ik was al overtuigd over het koude douchen en de enorme impact die ademhalingsoefening op mij heeft. Maar dit blijft ook in mijn leven. Dank!
Ook beroepsmatig (revalidatiewereld) veel geleerd. Koen ik stuurde je al eens een berichtje maar zou hier graag eens met je over doorpraten.
Tot de volgende keer. Ik zal de mond op mond reclame vervolgen.
Ciao, reinout
Natasja vd W
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2017, 21:34

Re: 24 uur vasten

Bericht door Natasja vd W »

Ik ben heel blij met alle informatie en ervaringen die ik kreeg tijdens IF. Voor mij een blijvende basis waarbij het mediteren, ochtendritueel, nuchter hardlopen een fijne combinatie vormt om lekker in mijn vel te zitten.
Ik slaap beter, heb een betere focus en voel me er goed bij.
Heel veel dank daarvoor.
Grtjs, Natasja
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 24 uur vasten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Fijne berichten!
Plaats reactie