Vasten of minder eten?

Plaats reactie
Thomas Mensink

Vasten of minder eten?

Bericht door Thomas Mensink »

Ik ben nog niet helemaal uit wat het doel van PV nou eigenlijk is.
Mijn eigen (uiteindelijke) doel: meer energie, meer lol en meer gefocust over de gehele dag.

Het lukt me best goed om 16 uur niet te eten (ontbijt om 11u - avond van 18-19u).
Maar het lukt me echt niet om dan in twee eetmomenten vol genoeg te zitten.
Vaak eet ik "restje avondeten" als ontbijt. Dus behoorlijk wat groenten etc. Maar heb nu (13u) echt gewoon flinke trek.
Wat is belangrijker: minder eten? Of die 16u niet te eten (maar dan wel 3 maaltijden binnen die 8 uur)?
Renate Grevers

Re: Vasten of minder eten?

Bericht door Renate Grevers »

Misschien idd een idee om eerst naar 3 eetmomenten per dag te gaan, mocht je dat nog niet doen.
Dan is de stap wellicht wat kleiner, iedere stap is er één!😃
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Thomas,

Meer lol, meer energie en meer focus: dat klinkt goed. Autofagie gaat je daarbij helpen. En dus is de 16 uur niet eten goud waard. Wat ik zelf doe is overigens mijn eetmoment zelf wel uitbreiden. Dus om 13:00 uur eet ik (bijvoorbeeld) salade met een soepje. Als ik om 13:15 klaar ben eet ik een halfuurtje niks en daarna nog een kommetje kwark met wat noten. Zo eet ik wat meer dan gewoonlijk, maar past het wel binnen één tijdraam.

Kun je daar wat mee?

Koen
LieddeLoper

Bericht door LieddeLoper »

Dit is een fijne tip Koen!

Mijn ontbijt was vaak kwark met fruit en noten/zaden/pitten. Met het vervallen van het ontbijt, verviel daarmee ook de kwark met noten en die miste ik enorm. Zeker op dagen dat ik sport, ga ik het nu binnen het eetraam in een kleinere hoeveelheid als toetje eten na lunch of diner.
Koen - Sportrusten

Eet smakelijk!
Thomas Mensink

Bericht door Thomas Mensink »

Dank Koen! daar kan ik zeker wat mee: elke maaltijd is een 'diner' + 'toetje'. Heerlijk :lol:
Koen - Sportrusten

Eet smakelijk ;)
Desi Rovers

Bericht door Desi Rovers »

Hoi Koen en anderen,

Ik eet nu ook om 11.00-12.00 en dan weer 18.00-19.00. Tijdens die momenten eet ik ook iets uitgebreider dn normaal. Maar wat ik mij afvroeg: Eet ik genoeg vetten? Moet je daar niet meer van eten zoals bij Keto om de vetverbranding te stimuleren? BV ik eet als lunch: appel, peer, krentenboterham en een flinke plak kaas en 2 eetlepels zelfgemaakte (cashew)notenpasta met kokosvet en olijfolie.
Of ik eet een stronkje witlof, stuk kaas, tacochips, paar cherrytomaten en een stuk komkommer en een eetlepel olijfolie. Dan nog koffie en stukje donkere chocola.
Wat vind je van van deze verdeling eiwit, vet en koolhydraat? Ik heb meestal wel eind van de middag het meeste honger. Na de avondmaaltijd gaat het prima.
Een heel erg groot goed is dat ik 's ochtends niet meer met honger wakker word en dat de hele zoetbehoefte verdwenen is! Moest ik 52 jaar voor worden! Top!
Afvallen doe ik nog niet (wel buikomvang 5 cm verminderd), maar ik ben veel fitter, volgens mij al sneller met lopen (doe nu ook sportrusten 100 dagen) en ben heel trots op mezelf. De mist in mijn hoofd is verdwenen. O ja en ik douche iedere dag 2 min koud.....
Koen - Sportrusten

Dag Desi,

Dat klinkt geweldig! Wat een mooie resultaten. Diepe buiging.

Je vraag over voeding leg ik even neer bij Brenda en Marieke. Ik ben zelf groot fan geworden van salades met olijven, ei, noten, zalm, pitten, komkommer, tomaat en veel olie.

Wordt vervolgd,

Koen
Plaats reactie