Starten met 5kg programma of periodiek vasten

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Anita Van Der Auwera
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2020, 23:36

Starten met 5kg programma of periodiek vasten

Bericht door Anita Van Der Auwera »

Hallo,
Ik ben nieuw hier.
Ik heb me aangemeld omdat ik graag wil afvallen en ook mijn conditie verbeteren.
Momenteel golf ik 3 keer per week. Ik zou daarbij op de andere dagen graag 5km kunnen lopen.
Ik doe nu bijna dagelijks een PowerWalk van een half uur op de loopband om mijn conditie op te bouwen.
Wat raden jullie aan om af te vallen, het periodiek vasten of het 5kg programma ?
En dat combineren met lopen voor beginners ?
En dan best letten op mij hartslag denk ik.
Alvast bedankt
Anita
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Starten met 5kg programma of periodiek vasten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Anita,

Welkom bij Sportrusten!

Supermooie plannen heb je.

De vraag of je beter kunt starten met het 5 kg kwijt programma (drie keer per dag eten) of Periodiek vasten (2x per dag eten) is afhankelijk van het aantal eetmomenten dat je nu hebt.

Als je nu nog meer dan 5-6 eetmomenten per dag hebt (daar vallen momenten van drinken waar suiker of lightproducten in zitten ook onder) dan is het goed om eerst 'af te zakken' naar 3 eetmomenten per dag zodat je je lijf leert hoe je je vetten kunt inzetten als brandstof.

Als je nu al 3 maaltijden per dag eet en dat gaat goed, dan kun je prima starten met periodiek vasten.

Kun je daar mee verder, Anita?

Groetjes Janneke
Dirk-Jan Rombouts
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2020, 23:32

Re: Starten met 5kg programma of periodiek vasten

Bericht door Dirk-Jan Rombouts »

Goedemorgen, komt er ook een apart onderdeel in de koffiehoek over ‘Periodiek Vasten’ waar we specifieke vragen kunnen plaatsen? Ik zie via de FB groep ook de eerste berichten binnenkomen, maar ik vind het wat prettiger om af en toe hier wat vragen te kunnen stellen.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Starten met 5kg programma of periodiek vasten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Dirk-Jan,

Als je onderin je "Periodiek Vasten" pagina kijkt, zie je een link naar de Koffiehoek pagina.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie