Vetverbranding langzame duurloop

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Roxanne Vroegindeweij
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2020, 16:31

Vetverbranding langzame duurloop

Bericht door Roxanne Vroegindeweij »

Hoi Janneke,

Ik zat zojuist de runnersworld artikelen te lezen en las onderstaande https://www.runnersworld.com/nl/nieuws/ ... -training/

‘We weten dat training met matige intensiteit de vetverbranding aan het werk zet, maar het is aangetoond dat na afloop van de training bepaalde veranderingen in de stofwisseling de verbranding van vetten bemoeilijken en juist zorgen voor een verhoging van de vetopslag,’ zei hij. ‘Hoewel dit niet betekent dat lichaamsbeweging met lage tot matige intensiteit mensen dikker maakt, suggereert het wel dat er door deze vorm van lichaamsbeweging processen in gang worden gezet die maken dat het vet dat je tijdens de inspanning verbrandt, erna op zijn minst gedeeltelijk gecompenseerd wordt.’

Ik vraag me af hoe jullie hiernaar kijken en of je een idee hebt waar die uitspraak op gebaseerd is of wat ermee bedoeld wordt?

Ik kijk uit naar je reactie.

Groetjes Roxanne
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Vetverbranding langzame duurloop

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Roxanne,

Dit bericht beschrijft mooi waarom intervallen en HIIT trainingen goed voor de vetverbranding zijn.
Trainen op matige intensiteit (<70%)is onze D1. Onze D2 trainingen liggen tussen de 70 en 85%.
Zowel intervaltrainingen áls lopen in D2 zijn trainingen die goed werken voor de verbranding van vetten.
Met name de afwisseling van de training maakt het sterk; zoals Runnersworld ook schrijft; je kunt niet alle trainingen interval/HIIT doen omdat dit een te grote belasting is voor je lijf. Daarbij zijn wij ook fan goede voeding en ademhaling: de combinatie van die drie maakt het een krachtig.

Groetjes Janneke
Plaats reactie