kuitblessure

Plaats reactie
irenedebloois
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2015, 09:27

kuitblessure

Bericht door irenedebloois »

Gisteren begonnen aan het 100 dagen schema....en 15 meter voor mijn voordeur bij terugkomst, pang, pijn in mijn kuit. Ik had net 6 km rustig gelopen, vandaag zou ik 10 km doen omdat dit zo beter uitkwam.
Ik ben zeker geen beginner, heb al 3 marathons achter mijn kiezen en recent nog een halve gelopen (via schema halve en ging prima). Goede schoenen, ben zelf sportmasseur, let op ademhaling en loop weinig voluit, ook gisteren dus niet. Ik ga dinsdag naar de masseur, misschien nog dry needeling...(of hoe het ook mag heten).

Om toch bij te blijven heb ik vandaag via marktplaats een crosstrainer gekocht en inderdaad daar belast ik mijn kuit niet mee.
Is dat een goed idee, of wordt dit juist afgeraden, iemand ervaring mee???

Groet Irene
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: kuitblessure

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Irene,

Een crosstrainer kan een goede hulp zijn om tijdens een kuitblessure toch actief te blijven. Ik heb zelf ook om die reden een keer een crosstrainer aangeschaft. Je versterkt er echter beperkt je kuitspieren / pezen mee, dus voorzichtig weer beginnen met lopen. Gaat het hardlopen helemaal niet meer op het moment of was het een eenmalige pijnscheut?

Sterkte,

Rob
irenedebloois
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2015, 09:27

Re: kuitblessure

Bericht door irenedebloois »

Nee, het is goed mis helaas.... ik denk een scheurtje, maar niet aan aanhechting A-pees maar zijkant kuit.
Dank voor je bericht.
Groet Irene
Plaats reactie