Hartslag marathon schema

Plaats reactie
SSaskia
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2019, 22:46

Hartslag marathon schema

Bericht door SSaskia »

Hi Rob, in juli begint mijn marathonschema en als voorbereiding loop ik nu 3x per week: 1x tussen de 10 -14 km, 1x intervallen (doel is rond de 7km); en 1x vogeltjes kijken of een gewoon loopje zonder op m’n tempo te letten (lekker lopen)
Volgens mijn schema is de lage Marathonhartslag tussen de 128-132 en dat is te laag. Met deze hartslag loop ik na 3km zo langzaam dat ik bijna moet wandelen (8 min\km) en ik zou graag tussen de 6:40 - 7:00 willen lopen want dat loopt veel lekkerder. Deze hartslag gebruik ik als richtlijn voor het vogeltjes kijken.

Mijn omslagpunt is 162 en mijn snelste 10km 55:50

Een half jaar geleden volgde ik het schema voor de halve marathon (die hartslagen waren hoger) en toen kon ik er 5 bij op tellen.
Is dat nu ook mogelijk?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hartslag marathon schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,
SSaskia schreef: 10 jun 2020, 15:13 Een half jaar geleden volgde ik het schema voor de halve marathon (die hartslagen waren hoger) en toen kon ik er 5 bij op tellen.
Is dat nu ook mogelijk?
Ja, want als dat toen nodig was dan zal dat nu weer het geval zijn. Als je loopt op lage marathonhartslag moet je ongeveer op marathontempo lopen. Dat tempo kun je hier vinden:
https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/

Dat kun je als controle gebruiken.

Blijde groet,
Rob
SSaskia
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2019, 22:46

Re: Hartslag marathon schema

Bericht door SSaskia »

Dank je wel!
Plaats reactie