Fruit eten.

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
marjon.esman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2019, 01:08

Fruit eten.

Bericht door marjon.esman »

Zojuist het filmpje over fruit eten gezien. Wat bijzonder dat je dus ongemerkt toch veel suikers kunt opnemen.
Vraag voor mij is. Na het lopen heb ik zo'n trek en neem eerst water en wacht dan even. Maar grijp dan toch naar een kiwi of mandarijn.
Is dat slecht?
De tip van fruit eten voor het eten vind ik wel een top idee.
Met name na het lopen vind ik het lastig.

Marjon
Dirk-Jan Rombouts
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2020, 23:32

Re: Fruit eten.

Bericht door Dirk-Jan Rombouts »

Ik vond dit ook een eye Opener dit filmpje. Welke type fruit wordt eventueel wel aanbevolen als tussendoortje, dus zonder veel impact op je suikerspiegel?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Fruit eten.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Dirk-Jan en Marjon,

Wat fruit na het lopen; neem er een beetje kwark bij, dan heb je wat vetten om de bloedsuikerspiegel minder snel te laten pieken, dan krijg je minder trek na anderhalf uur. Dat kan schelen.

Als het als vierde eetmoment geldt en dat eigenlijk niet wil, kun je ook je maaltijd verschuiven; voor of na het lopen.
Heb je echt honger na een training?

Fruit als tussendoortje zou ik eigenlijk sws niet aanraden, er zitten altijd veel suikers in waardoor je alsnog snel trek krijgt, ik kies dan liever voor een gekookt eitje of wat ongebrande nootjes, dat vult en de bloedsuikerspiegel blijft beter in toom.

Groetjes Janneke
Dirk-Jan Rombouts
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2020, 23:32

Re: Fruit eten.

Bericht door Dirk-Jan Rombouts »

Dank voor je antwoord.

Na mijn trainingen probeer ik nooit extra te eten. Ik train drie keer per week en mijn gewoonte bij een lange duurloop (in de ochtend 1u na t ontbijt) is de lunch niet naar voren te halen of alsnog n extra tussendoortje te nemen. Wel neem ik altijd n eiwitpoeder-shake (whey) van 250ml. Een uur of anderhalf uur later ga ik dan weer goed lunchen. Is dit aan te raden? Bij een intensieve kortere training (bv interval) rond 20.30u neem ik als ik een uur later thuis kom vaak een magere chocoladesdrink. Hiermee red ik het dan meestal weer tot het ontbijt. Ook aan te raden?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Fruit eten.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Het is niet nodig... Maar als jij het fijn vindt, gewoon blijven doen!

Groetjes Janneke
Plaats reactie