Garmin vivoactive 3 en trainen voor halve marathon

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
mstaak

Garmin vivoactive 3 en trainen voor halve marathon

Bericht door mstaak »

Ik heb sinds enige weken een vivoactive 3, een enorme verbetering na mijn TomTom runner 2 cardio.

Ik heb 2 jr terug Rotterdam gelopen in 4:15. Echter, twee jaar ervaring verder en conditioneel gegroeid zou ik in september graag een halve marathon willen voltooien in 1:45. Dit met behulp van mijn Garmin. Helaas lukt het me niet hier een doelgericht persoonlijk programma voor te berekenen op mijn Garmin, zodat ik doelgericht en afhankelijk van mijn conditie per dag aangepaste schema’s krijg. Een vriend van mij heeft een Polar, daar kan dit wel op en had gehoopt dit ook op mij Garmin de kunnen.

Echter, de Garmin geeft wel keuzes in toewerken naar niveau 1, 2 of 3. Maar nergens staat de verklaring nader verklaard met bijvoorbeeld tijden en zo.

Ik hoor graag.
RunningRob - Sportrusten

Re: Garmin vivoactive 3 en trainen voor halve marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Wij van Sportrusten gebruiken de 100 dagen Sportrusten methode ;)

In het schema van de halve marathon train je gericht 2 keer per week op jouw persoonlijke halve marathonhartslag.
Verder train je 1 maal intensief en 1 maal ga je "vogels kijken" lekker ontspannen lopen.
Je traint tegen het einde van het schema ongeveer 25 km per week.

Als je hier meer van wilt weten dan kun je dit uiteraard vinden op de site, of in het boek "De Hardlooprevolutie"
Als je een Sportrusten abonnement hebt kun je zonder verdere kosten het online schema gebruiken.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie