Wim hof ademhalingen

Plaats reactie
AnjaZ
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49

Wim hof ademhalingen

Bericht door AnjaZ »

Hoi Koen,

Helaas kon ik gisteren tijdens de webinar de vraag niet stellen, dus dan in de koffiehoek. Ik ben volop bezig met mijn ademhaling en dat levert ook echt zijn vruchten af daar ben ik blij mee. Ook doe de Wim Hof ademhaling en vraag me wel af hoe vaak doe je dat in de week? Ik ben ook begonnen met het afplakken van mn mond in de nacht en heb nu het idee dat ik soms teveel doet.
Kunnen deze oefeningen allemaal bij elkaar?

Wat levert de win hof oefeningen extra op buiten de oefeningen van Sportrusten en het boek zuurstofwinst?

Groetjes Anja
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wim hof ademhalingen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Anja,

Het is goed om een ritueel te maken met ademhalingsoefeningen die voor jou goed werken. Ik doe zelf de ademhalingsoefeningen van Wim Hof op momenten dat mijn brein alle kanten opschiet als ik ademhalingsoefeningen wil doen. Dan werkt de 'chaotische' oefening van Wim erg goed, om mijn brein stil te krijgen. Na de heftige ademhaling van Wim, is het dan makkelijker om diepe ontspanning te ervaren. Op dagen dat ik al een kalm brein heb, doe ik meteen de oefening van Goenka of Stans van der Poel.

De oefening van Wim werkt anders dan de oefeningen van Sportrusten en Patrick McKeown, maar alle oefeningen helpen mee met hetzelfde: je brein temmen en méér koolzuur in je bloed en daarmee meer zuurstof bij je organen en je spieren.

Kun je hiermee verder?

Koen
AnjaZ
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49

Re: Wim hof ademhalingen

Bericht door AnjaZ »

Hoi Koen,

Dat is een duidelijke toelichting.

Dank je wel.

Groetjes Anja :D
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wim hof ademhalingen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Graag gedaan Anja, heb een mooie maand!
Plaats reactie