Ultra

Plaats reactie
t.aalders
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:32

Ultra

Bericht door t.aalders »

Hej!

Is het met het sportrusten programma ook mogelijk om voor een ultra (zoals 50km of 50mijl) te trainen?
Zo ja, hoe is dit het best in te passen? Ik denk er bijvoorbeeld aan om de vogels kijk-training om te zetten naar een 2e ‘lange ‘ loop op marathon hartslag, en af en toe een andere sport (fietsen/zwemmen) op de dag van de andere trainingen extra te doen om zo de totale duur wat op te voeren, maar wel 3 dagen rust te kunnen houden.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ultra

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Koen heeft dit wel eens gedaan door de afstanden evenredig te vergroten. Dus bij 50 km verleng je de afstanden met ongeveer 20%.
Je wedstrijdhartslag wordt ook lager. Want je zult langzamer lopen dan tijdens de marathon. Als je een wedstrijdlengte weet, kan ik de wedstrijdhartslag wel omrekenen naar de juiste wedstrijdhartslag.

Wil je echt extreem gaan (dus b.v. meer dan 80 km), kun je het beste even met Stans vd Poel contact opnemen, die kan je een persoonlijk schema geven.

Blijde groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 16 feb 2020, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
t.aalders
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:32

Re: Ultra

Bericht door t.aalders »

Hi Rob,

Super. Eerste doel zal een 50km trail run worden !
t.aalders
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:32

Re: Ultra

Bericht door t.aalders »

Hi Rob,

Had jij nog kunnen achterhalen op welke hartslag ik moet trainen voor de ultra van 50km tov marathon hartslag ( of welk percentage ik eraf moet halen) ?

Dank!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ultra

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,
t.aalders schreef: 18 feb 2020, 18:23 Had jij nog kunnen achterhalen op welke hartslag ik moet trainen voor de ultra van 50km tov marathon hartslag
Wat is je omslagpunt en je (recente gelopen) snelste 10km tijd? Dan kan ik het voor je bepalen.

Blijde groet,
Rob
t.aalders
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:32

Re: Ultra

Bericht door t.aalders »

Hi Rob,

Dat is 173 en 42min.

Sportieve groet,
Tim
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ultra

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Tim,

Je 50k hartslag is dan 148.

Blijde groet,
Rob
t.aalders
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 11:32

Re: Ultra

Bericht door t.aalders »

Top!
Plaats reactie