Hardlopen met kinderwagen

Plaats reactie
wegaanervoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 15:49

Hardlopen met kinderwagen

Bericht door wegaanervoor »

Hallo,

Ik ben bezig met 100dagenschema richting de Rotterdam Marathon. Ik sla alleen vogel-sessies over, ik loop dus 3x per week.
Tijdens (het grootste deel van) mijn trainingen loop ik met een kinderwagen. Dit zal ik uiteraard niet doen tijdens de marathon zelf, maar ik vroeg me af of ik hierin qua training en hartslag dan nog iets anders moet of kan doen? Want dit principe is eigenlijk al tegen jullie theorie ('je moet trainen wat je gaat doen').
De reguliere trainingen moeten op hartslag 162 en intensief op 170. Met kinderwagen wel met een iets hogere hartslag dan 162, om toch ook een beetje meer in de buurt van het beoogde marathontempo uit te komen. Het voelt wel als een lekker tempo, ik heb dus niet het gevoel dat ik mezelf over de kop loop of opbrand. Maar wat is hierin wijsheid?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardlopen met kinderwagen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik heb geen idee... :D
Ik heb zelf nog nooit met een kinderwagen gelopen, ik heb dus ook geen idee hoe dit voelt en hoe dit je techniek beïnvloed.

Misschien dat er andere lopers zijn die hier ervaring mee hebben?

Blijde groet,
Rob
Jessedew
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 dec 2019, 19:52

Re: Hardlopen met kinderwagen

Bericht door Jessedew »

Ik heb het ook regelmatig gedaan, nu even te koud voor de kleine, maar mijn oudste vond het altijd erg leuk! Het is qua techniek toch best wel anders en het loopt ook minder comfortabel. Bij nader inzien betwijfel ik of ik echt lange duurlopen met een kinderwagen zou willen doen.

Liep toen meestal 5 km, dus dat was te overzien. Tempo hield ik toen ook niet bij en een hartslagmeter heb ik niet.
wegaanervoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2019, 15:49

Re: Hardlopen met kinderwagen

Bericht door wegaanervoor »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik blijf maar gewoon een beetje wat proberen dan:)
'Voordeel' van met kinderwagen lopen is dat ik minder hard hoef om mn marathonhartslag te halen.
En dat vind ik altijd het vervelende (als ik steeds fitter word), dat ik zo snoeihard moet rennen.
Maar goed, hoe het dan met de marathon zelf uitpakt, is even een vraagteken. Komt vast goed!
K ben iig lekker aan het rennen, dat had ik al niet verwacht met een kleine in huis.
HannekedeK
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2020, 21:32

Re: Hardlopen met kinderwagen

Bericht door HannekedeK »

Hoi,
Ik heb ook veel gelopen met de kinderen (zelfs met een dubbele wagen) waarop er 1 boven en 1 onderop zat. Het ging jaren goed. Ik had niet het idee dat het veel met mijn looptechniek deed. Op den duur toen de kinderen 4 en 2 jaar waren werd het te zwaar en kreeg ik last van mijn pols. Vanaf dat moment ben ik er mee gestopt. Je voelt zelf wel wat haalbaar is. Mijn meiden vonden het heerlijk in de wagen:-)
Veel loopplezier!
Plaats reactie