Schema ipv 4 dagen na 3 dagen mogen doen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Markenpatricia

Schema ipv 4 dagen na 3 dagen mogen doen

Bericht door Markenpatricia »

Goedenavond,

Begin april wil ik mijn eerste marathon lopen. Heb wel eens meegedaan met een halve marathon maar hiervan had ik altijd een dag nodig om bij te tanken. Nou zag ik dit schema en kwa afstanden lopen per dag komt dit mij beter uit en kan ik de volgende dag ook normaal werken.

Maar dit is nu de 2 e week waarin we zitten en vind het aan één kant best wel veel 4 x trainen, sinds december heb ik me ook aangesloten bij een atletiek vereniging om wat kneepjes te leren en sneller te worden. Is het mogelijk om dit schema 2 dagen in de week te volgen met nog een dag atletiek erbij te doen?

Ps: helaas lukt het met werken en me vitamines tekort( nu redelijk op peil) om die 4e dag te lopen, loop iedere dag naar me werk en op het werk.

En zo ja welke afstanden moet ik me dan aan houden.

Ik hoor graag van jullie😉
stigmos

Re: Schema ipv 4 dagen na 3 dagen mogen doen

Bericht door stigmos »

Volgens mij kun je vogels kijken vervangen voor een andere activiteit/sport. Blijven de overige 3 dagen hardlopen volgens schema en 3 dagen rust over per week.
Hartelijke groet, Saskia

You'll Never RUN Alone
RunningRob - Sportrusten

Re: Schema ipv 4 dagen na 3 dagen mogen doen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik denk dat de marathon wat te hoog gegrepen is voor jou op dit moment. Een advies is dat je een 10k in maximaal 65 minuten moet kunnen lopen, omdat je anders de marathon niet binnen de tijdslimiet zult kunnen volbrengen. Ik zie dat jij 80 min hebt ingevuld als 10k tijd....

Verder is het zo dat je wel 4 keer in de week moet kunnen sporten. Het schema wordt iedere week een beetje zwaarder en als je nu al in de problemen komt dan adviseer ik je om eerst eens even op een goede 10k te concentreren. Wellicht dat de atletiekclub je ook de juiste tips kan geven.

Je kunt het schema op een lagere afstand instellen, als je dit wilt. Wil je liever later een marathon lopen dan kun je de einddatum aanpassen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie