marathon hartslag

Plaats reactie
Ricardo
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2016, 21:38
Contacteer:

marathon hartslag

Bericht door Ricardo »

Hallo!

Vorige zondag heb ik met tweede marathon gelopen (Spijkenisse), het eerste met de Sportrusten schema. Erg tevreden!!!

Nu heb ik een paar vragen:

Mijn laatste en snelste 10K was 56 minuten en mijn omslagpunt 160 bpm. Volgens de Hardlooprevolutie mijn marathonhartslag is 136 bmp.

Mijn gevoel (gebaseerd op mijn prestatie in de 7HL) was dat het een beetje laag was en heb ik iets hoger getraind: 141 laag en 145 hoog. Ik verwachte dat ik de marathon tussen 3:45 en 3:50 of zo loop.

Tijdens de marathon was ik misschien een beetje spannend en rende ik nog iets harder: 3:42. Het was beter dan ik dacht, ondanks de sterke wind. Mijn gemiddelde hartslag was 150 bpm!!!

Betekent die dat ik de 10K zou sneller (hoger hartslag) kunnen rennen?

Welke marathon hartslag moet ik gebruiken tijdens mijn training?

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: marathon hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ricardo,

Gefeliciteerd! Top gelopen!
Ricardo schreef: 18 dec 2019, 22:32 Betekent die dat ik de 10K zou sneller (hoger hartslag) kunnen rennen?
Als ik naar je marathontijd kijk zou ik eerder een 10k tijd van pakweg 44 minuten verwachten, en dat is beduidend sneller dan 56 minuten!
(Of heb je een typefoutje gemaakt??)
Dat zou ook verklaren dat je sneller hebt gelopen op de marathon (en hoger in hartslag)

Blijde groet,
Rob
Ricardo
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2016, 21:38
Contacteer:

Re: marathon hartslag

Bericht door Ricardo »

Ik heb een foutje gemaakt. Het was niet 56 minuten maar 46.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: marathon hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Haha, ik dacht al zoiets! Maar alsnog ben je dan sneller geweest dan verwacht :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie