Gisteren liep ik mijn tweede halve marathon in 2.04.33 op Terschelling.
Mijn streven was om de 2 uur aan te tikken, maar dat was wel iets te ambitieus op dit parcours.
De eerste 12 kilomter liep ik nog met gemak de juiste tijd, maar toen moest ik bij Midsland aan Zee omhoog om bij het strand te komen. En dat vond ik zwaar! Het strand zelf (3 km) viel me mee, maar door het mulle zand weer omhoog viel weer tegen.
Gelukkig kon ik daarna versnellen richting het dorp, maar de langzamere kilometers kon ik niet meer inhalen.
Ik heb deze keer - in tegenstelling tot mijn eerste halve - bij de waterposten gewandeld om rustig te drinken. En ik heb twee gelletjes genomen. Dat beviel mij goed.
Oh ja, en in het dorp zag ik Koen vlakbij de finish. Als blij ei riep ik heel vrolijk "hey, Koen!". Maar hij zag en hoorde me niet. Tegelijkertijd dacht ik "oh ja, ik herken hem natuurlijk wel, maar hij kent mij natuurlijk niet." Toch vond ik het leuk om aan het einde van mijn 100 dagen, hem ff in het echt te zien
Bedankt voor alle tips en het mooie schema. Ik ga de komende maanden "zonder zijwieltjes" van jullie verder.
Ik beveel jullie bij veel (startende) lopers aan. En misschien kom ik volgend jaar terug voor mijn tweede kans op Terschelling.
Hartelijke groet en veel loopplezier,
Rachel