Koolhydraatarm

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Gerrent
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:48

Koolhydraatarm

Bericht door Gerrent »

Het drie maaltijden per dag gaat me goed af. Ik vind het alleen lastig om zo min mogelijk koolhydraten te eten. De anderen in het gezin eten nog wel ‘normaal’ en ik wil niet altijd anders eten. Bijvoorbeeld vanavond toch gewoon macaroni mee gegeten, wel met wat extra komkommer en sla. Maar ik voel me nu erg vol en ben bang dat er daardoor nog lang geen 5 kilo af is.

Verder vind ik het een top programma!!
Liainactie
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2019, 16:42

Re: Koolhydraatarm

Bericht door Liainactie »

Als ik pasta maak doe ik altijd de pasta apart. En erbij/ernaast een saus. Deze maak ik van tomatensap (passato di pimodoro) gehakt en veel verse groenten en kruiden. Je kan dan eenvoudig meer groentesaus pakken en een kleine lepel pasta. De tafelgenoten kunnen méér pasta pakken. Is dat een idee? Schaaltje rauwkost ernaast...
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Koolhydraatarm

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Gerrent,

Het gaat echt helpen om minder koolhydraten te gaan eten. Ik snap ook je zoektocht naar het vinden van balans als je een gezin hebt.
Is het een idee om je ontbijt en lunch koolhydraat-arm te maken en je diner met het gezin mee te eten? Dan minder je koolhydraten al.
De pasta apart koken, zoals Lianinactie schrijft, doen wij ook vaak ja. Dan neem ik veel groenten met vis en neemt mijn man er wat rijst/pasta bij.
Ook vind ik het fijn dat je nu kant en klaar 'rijst' of 'pasta' van groenten kunt koken; broccolirijst bv, daar maak ik dan nasi mee. Heerlijk!

De 5kg eraf komt vanzelf he? Het hoeft niet in een maand te gebeuren, je mag er ook wat langer over doen, een nieuwe stijl eigen maken mag best wat langer de tijd kosten.

Hartelijke groeten, Janneke
Plaats reactie