Waar kan ik mijn vraag stellen over max hartslag en ouder worden

Plaats reactie
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Waar kan ik mijn vraag stellen over max hartslag en ouder worden

Bericht door janines »

Hallo Rob en Koen,
Een paar jaar geleden heb ik het 100 dagen sportrusten programma aangeschaft.
Het 30 dagen ademprogramma heb ik onlangs gevolgd en op dit moment het 5kg programma.
Ik hoorde in het afvallen/koolhydraatarm eten webinar van Koen dat als je een programma hebt aangeschaft de gestelde vragen door jullie beantwoord worden in de Koffiehoek.

Waar kan ik mijn vraag over mijn max hartslag irt ouder worden dan het beste stellen?
Ik denk onder 100 dagen sportrusten? Maar hoe kom ik in dat forum? Ik had hem onlangs ergens gesteld in reactie op een antwoord van Rob over max hartslag, maar dat zal niet de bedoeling zijn geweest vandaar dat ik de vraag nu verwijderd heb.
Voor de zekerheid post ik hem hier alvast even, omdat ie nu op mn klembord gecopieerd staat.. anders ben ik m later kwijt.. ben nog niet zo handig in de Koffiehoek..

Hoi Rob en of Koen,
Nav een eerder antwoord van je over dat de max hartslag 1 slag daalt per 1 à 2 jaar heb ik de volgende vraag; wat zou mijn max hartslag die in mei 2014 is gemeten door Stans en 172 was, (met een belasting van 160 watt), nu zijn? Moet ik er 5 afdoen of 2á3? Dan verandert mijn D2, D3 ook?

Mijn omslagpunt was 180. Norm vrouw 157
Max. Belasting 200 watt Norm vrouw 147
Max O2 opname: 2,65 ltr norm vrouw 2,06
O2 opname per kg: 45,00 ml Norm vrouw 34,93

Fysieke gezondheid was toen slecht door burnout met chron. vermoeidheid. Weet niet of dat nog van belang is?
Stans' conclusie die op de test staat, was: "Goede test, boven de norm!"
En dat ondanks mijn klachten. De inspanningstest was juist lekker om te doen. Opsteker was dat!

Ik was toen 53, nu 58.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Waar kan ik mijn vraag stellen over max hartslag en ouder worden

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Janines,
janines schreef: 08 mei 2019, 15:34 Waar kan ik mijn vraag over mijn max hartslag irt ouder worden dan het beste stellen?
Wat je zelf het meest logische lijkt! Dit is inderdaad een vraag die niet zo direct tot een bepaalde rubriek behoort. ;)
janines schreef: 08 mei 2019, 15:34 Ik denk onder 100 dagen sportrusten?
100 dagen Sportrusten is een rubriek die zichtbaar is als je aan een betaald programma meedoet. Hij staat dan automatisch in je overzicht.
(Maar we beantwoorden bijna alles ;) )
janines schreef: 08 mei 2019, 15:34 Moet ik er 5 afdoen of 2á3?
2 à 3 zou je verlaging moeten zijn na 5 jaar, dat klopt.
janines schreef: 08 mei 2019, 15:34 Dan verandert mijn D2, D3 ook?
Ja, we hebben hier:
https://www.sportrusten.nl/bereken-mijn-hartslagzones/
een pagina waarin je jouw zones kunt bepalen. :)

Theoretisch is je omslagpunt niet afhankelijk van je conditie, alhoewel het mij wel lastig lijkt je omslagpunt te bepalen als je een slechte conditie hebt. ;)

Succes!

Blijde groet,
Rob
janines
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:52

Re: Waar kan ik mijn vraag stellen over max hartslag en ouder worden

Bericht door janines »

Dank Rob!
Nu snap ik waarom ik het 100 dagen programma niet zie staan ondanks dat ik het destijds gekocht heb.. ik ben er nu (nog) niet mee bezig. Anders had ik mijn vraag daar kunnen stellen😊
Klopt dat?
Blije groet terug,
Janine
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Waar kan ik mijn vraag stellen over max hartslag en ouder worden

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ja, zodra je het activeert, komt de rubriek tevoorschijn.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie