Dip tijdens het fietsen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Petra Pol
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2018, 17:39

Dip tijdens het fietsen

Bericht door Petra Pol »

Hallo, ik ben aan het trainen voor de fietselfstedentocht op 2e pinksterdag. Gister ben ik na het ontbijt, kwark, noten/zaden en blauwe bessen, op de fiets gestapt. Tot 50 km ging het heel goed, maar daarna was mijn energie wel op. Uiteindelijk heb ik toen een energiereep van powerbar gegeten waardoor het wel iets beter ging. Wat is jullie advies om te eten voor en tijdens dit soort trainingen. En ook tijdens de tocht zelf natuurlijk.
Groeten Petra
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Dip tijdens het fietsen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Petra,

Als je merkt dat je toch wat extra energie nodig hebt, en je wilt in de vetverbranding blijven kun je UCAN proberen: https://www.generationucan.nl/.

Kun je hiermee verder?

Succes!
Petra Pol
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2018, 17:39

Re: Dip tijdens het fietsen

Bericht door Petra Pol »

Bedankt Koen, ik ga het even uitzoeken
JannekePoort
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mei 2015, 15:51

Re: Dip tijdens het fietsen

Bericht door JannekePoort »

Hoi beste Petra,

Ik heb toevallig vorige week zelf in drie dagen 75km hardgelopen.
Op dag 1 liep ik 27km, op een ontbijt van volle kwark, noten en blauwe bessen.
De tocht werd iets zwaarder dan ik dacht van te voren; de laatste 13km bleek ik over mul zand te lopen en daardoor ging de intensiteit omhoog,
Daardoor was ik na het lopen wel echt moe, ik had behoorlijk 'in het rood' gelopen. Na 21km heb ik gedroogd fruit gegeten. Een blokje van https://www.luchodillitos.com/ Dit heb ik voor het eerst getest en beviel me goed. Daardoor kon ik de etappe van die dag goed afmaken!
De volgende dag liep ik 28km en heb ik bruin brood/volkorencrackers met ei en kaas als ontbijt gegeten. Onderweg heb ik, na 20 weer gedroogd fruit gegeten en na het lopen heb ik een Griekse Salade gegeten, met feta en olijven. Daar herstelde ik prima van.
Ik wilde in ieder geval geen gelletjes nemen en dat bleek dus ook echt niet nodig.

Groetjes Janneke
You can. End of story.
Petra Pol
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2018, 17:39

Re: Dip tijdens het fietsen

Bericht door Petra Pol »

Dank je Janneke,
Ik zal jou suggestie ook eens proberen, ik moet gewoon wat verantwoords meenemen voor onderweg
Groeten Petra
Plaats reactie