Afvallen en wat na deze 30 dagen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Cin
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2019, 19:07

Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Cin »

Hi, ik merk dat ik elke dag wel wat afval. Voor mij is 3 a 5 kilo afvallen genoegen. Maar wat als ik dit streefdoel heb bereikt? Misschien al binnen die 30 dagen en ik wil niet meer afvallen, wat dan te doen? 3x per dag eten bevalt me echt heel goed e de recepten uit het kookboek zijn erg toegankelijk.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dat zijn goede berichten Cin, mooi dat je al na vier dagen aan je streefgewicht kan denken. Vermoedelijk blijft je gewicht hangen op je streefgewicht, en lost het zichzelf op. Als je toch verder afvalt kun je prima wat meer (langzame) koolhydraten nemen.

Geluk.
Wendyk
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2019, 13:51

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Wendyk »

Dag Cin,

misschien dat mijn ervaring een geruststelling voor je zal zijn. In 2012 heb ik een - wat ik bij gebrek aan een beter woord - mijn leefstijlinterventie noem, ingezet. In elf maanden tijd ben ik toentertijd 38 kilo afgevallen (nagenoeg rechtevenredig) met een etenspatroon van drie keer per dag en in principe geen tussendoortjes. Vijf jaar lang ben ik op gewicht gebleven zonder dat ik daar moeite mee had. In die vijf jaar ben ik drie keer per dag blijven eten. Je leert vanzelf luisteren naar wat je lijf aangeeft wat het nodig heeft.

Hartelijke groeten, Wendy
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Wauw. Wat een mooi verhaal Wendy. Dank voor het delen.
Cin
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2019, 19:07

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Cin »

Wat fijn jullie reactie, top! Deze leefstijlmethode bevalt me namelijk erg goed, 3x per dag eten. Het geeft me rust merk ik. Ik hoef niet meer heel de dag te denken aan eten, of dat extra eten mee moet voor het geval ik bang ben dat ik honger krijg onderweg. Bedankt!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen Wendy en Cin!
Ik word er blij van omdat ik het enorm herken!
KK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:05

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door KK »

Cin schreef: 09 mei 2019, 10:57 Wat fijn jullie reactie, top! Deze leefstijlmethode bevalt me namelijk erg goed, 3x per dag eten. Het geeft me rust merk ik. Ik hoef niet meer heel de dag te denken aan eten, of dat extra eten mee moet voor het geval ik bang ben dat ik honger krijg onderweg. Bedankt!
Precies, dat. Het geeft echt rust. Ik wou een duimpje zetten als reactie, maar dat staat er niet bij ;)

Nu ik het eindelijk snap vraag ik me af hoe we in godsnaam ooit zo dom zijn geweest met zijn allen om al die industriële koolhydraten en al die snacks te gaan eten.

Wat ook maar weer blijkt: ik had alle boeken in huis en gelezen, maar stapsgewijze uitleg en geruststelling (in deze challenge) is ook nodig. Het helpt ook enorm dat je het gevoel hebt dat je het samen doet.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Afvallen en wat na deze 30 dagen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dat herken ik zo... ik had dat ook toen ik het echt ging snappen; wat stom dat ik me daardoor zo liet foppen!
Gelukkig; we zijn nooit te oud om te leren ;-)
Plaats reactie