korte broek / lange broek

Plaats reactie
frankrs6
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:08

korte broek / lange broek

Bericht door frankrs6 »

Hallo,

ik vroeg mij af of jullie zo afgelopen weken in lange broek of in korte broek trainen? Ik ben überhaupt net begonnen met hardlopen en tot nu toe altijd in korte broek en shirt, een enkele keer 2 shirts over elkaar of een regenjasje (als het regende) erover.

Nu vroeg ik mij af of het beter is om met lange broek/shirt te trainen (met het weer van de afgelopen 2 weken dus he)? Als ik google lees ik overal van wel, maar ook in de geest van het koud douchen enzo vroeg ik mij af of dat echt zo is?

Wat doen jullie?

Frank
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: korte broek / lange broek

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Frank,

Het is een beetje een twijfelweer. Normaal gesproken zou ik bij temperaturen zo tussen de 5 en 10 graden lekker in korte broek lopen. Echter tijdens een storm met regen was mij dat ook een beetje te gortig.

Een regenjas trek ik nooit aan, verreweg de meeste regenjassen, zelfs die verkocht worden voor het hardlopen, laten geen vocht door en worden dan aan de binnenkant net zo nat als aan de buitenkant... De echt goede kosten zoveel dat ik dat niet de moeite niet waard vindt. Dan gewoon een laagje extra aan en nat worden :)

Eigenlijk moet je zelf gewoon ervaren wat je lekker vind, er zijn lopers die hun korte broek aantrekken als het boven nul is, maar ik ken ook lopers die pas een korte broek aantrekken als het echt te warm wordt...

Blijde groet,
Rob
frankrs6
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:08

Re: korte broek / lange broek

Bericht door frankrs6 »

Okee, begrijp ik het dan goed dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt? Ging mij ff om wat goed voor je (knieën) is.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: korte broek / lange broek

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Nee, voor je knieën maakt het niet zoveel uit :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie