lage hartslag, lage snelheid

Plaats reactie
tennaj
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:20

lage hartslag, lage snelheid

Bericht door tennaj »

Net mijn persoonlijke schema ontvangen voor de halve marathon. Als ik kijk naar mijn halve marathonsnelheid/hartslag dan zou ik op de halve marathon uitkomen op een gemiddelde snelheid van 8 km p. uur. Vorig jaar heb ik hem gelopen in 2:17 dus rond de 9,4 km.per uur. Bewust geen hartslagmeter om gedaan want ben nogal stressig en daardoor veel te hoge hartslag. Gewoon wel die lage hartslag proberen aan te houden in de training? (wordt er een beetje nerveus van😞)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: lage hartslag, lage snelheid

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jannet,

Niet nerveus worden, we hebben 100 dagen om te zorgen dat het wel goed komt en op een realistische hartslag en tempo vertrekt op dag 100. :)

Je hebt een 10km tijd van 57 min ingevuld, als ik dat omreken kom ik op een halve marathontijd uit van 2h14, dus dat komt aardig overeen met de 2h17 van vorig jaar.

Als je dus een training loopt op de laagste hartslag uit je schema (halve marathonhartslag laag) dan zou je dus ongeveer 6:20min/km moeten lopen. Mocht dit straks, als je echt aan de gang gaat, nu blijken dat dit erg afwijkt, trek dan weer even aan de bel dan kijk ik er nog eens naar. Okay?
Succes!
Blijde groet,
Rob
Plaats reactie