Adem vastzetten

Plaats reactie
Geert Vlogman
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2018, 19:55

Adem vastzetten

Bericht door Geert Vlogman »

Hoi, tijdens het 30 dagen programma probeer ik ook de wimhof methode. De impact is wat minder dan ik had verwacht. Volgens mij doe ik eerste deel goed maar zet Mn adem niet goed vast. Ook bij de andere 4-7-8 methode lukt het niet goed om adem in te houden zonder Mn neus dicht te houden met mijn vingers. Zijn hier tips voor?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Adem vastzetten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Geert,

Bij de oefening van Wim Hof eindig je door nog één keer diep in te ademen en dan normaal uit te ademen. Dus niet doorgaan met uitblazen totdat je niet meer kunt, maar niet verder dan je tijdens het normale uitademen doet. Je ontspant je borstkas dus volledig. Dan hoef je niets "vast" te zetten, je blijft gewoon ontspannen zitten, zonder te ademen.

Bij de 4-7-8 adem je eerst in voordat je je adem vast zet. Dat "vastzetten" kan ik niet goed uitleggen. Het is dezelfde handeling als die je doet als je slikt. Dan zet je ook je ademhaling korststondig vast om te slikken. Je hoeft niet "vast" te zetten, dan houd je gewoon je buik en borstspieren gespannen maar dit is veel vermoeiender, afsluiten, wat je dus eigenlijk doet bij het vastzetten, is minder inspannend.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie