Andere sporten naast hardlopen tijdens 100 dagen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jolanda16

Andere sporten naast hardlopen tijdens 100 dagen

Bericht door Jolanda16 »

Vandaag filmpje over supercompensatie gekeken. Voordat ik aan de 100 dagen begon, deed ik al 3x per week zwemtraining. Ik doe nu nog 2 keer zwemtraining naast het hardlopen. Niet op dezelfde dag maar wel op de rustdagen. Is dat verstandig/onverstandig/neutraal?
Ik heb het zwemmen wel nodig: door de zwemtraining kan ik namelijk überhaupt weer hardlopen zonder blessures en ik heb er in anderhalf jaar een goede conditie mee opgebouwd.
Ik ben gestart met sportrusten omdat ik in januari een trainingsweek ga doen waarbij ik op 1 dag wil kunnen zwemmen en hardlopen (en misschien nog een andere activiteit). Ik ben dus niet echt van plan om een halve marathon te gaan lopen. Tot nu toe voel ik me niet extra moe.

Dank alvast!
RunningRob - Sportrusten

Re: Andere sporten naast hardlopen tijdens 100 dagen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jolande,

Als je optimaal resultaat wilt halen uit je trainingen is het zaak om te zorgen dat je ook af en toe echt je rust pakt.

Je rusthartslag vertelt je dat je goed hersteld, dus mocht je rusthartslag stabiel is, is er op zich nog niet zoveel aan de hand.

Ik weet dus ook niet hoe intensief je zwemtrainingen zijn, maar als deze ook hoog in hartslag gedaan worden, kun je dus overwegen een dag zwemmen en hardlopen te combineren, en dan een rustdag echt te rusten. Maar zoals gezegd kun je je rusthartslag als leidraad gebruiken.

Blijde groet,

Rob
Jolanda16

Re: Andere sporten naast hardlopen tijdens 100 dagen

Bericht door Jolanda16 »

Ha Rob,

Goed plan om zwemmen en hardlopen op 1 dag te combineren en zo een echte rustdag extra te creëren. Past ook in mijn doelstelling om te wennen aan meer sporten op 1 dag te doen.
Ik laat over een paar weken weten hoe dat bevalt.

Groet en dank!
Plaats reactie