Inmiddels heb ik met de sportrustenmethode 2 marathons gelopen (4:29, 4:09). Beide met gemiddelde hartslag 163.
Ik gebruikte het schema uit het boek 'de marathonrevolutie'. Daar zou mijn marathon-hartslag 163 zijn volgens de tabellen.. dat klopte dus beide keren precies!
Maar op basis van de info hier op het forum, had ik ook begrepen dat je een 'hoge' en 'lage' M-HF kunt aanhouden, ik dacht dat dat bij mij dus 157 en 163 zou zijn. Ik heb de meeste trainingen op het gemiddelde gedaan, 160.
Maar vanuit het boek begrijp ik nu dat ik dus (met het schema uit het boek) eigenlijk op 163 had moeten trainen. En dat je dus eigenlijk altijd traint op de hartslag die uiteindelijk bij de 28 à 30km van de marathon hoort. Klopt dat?
En hoort hier dan voor de intensieve trainingen een HF bij van 165 (160+5), of van 168 (163+5)?
Laatste vragen
Als ik zou splitsen, zou ik dan inderdaad 157 en 163 moeten aanhouden? Kan ik dan gewoon het schema uit het boek aanhouden, en de trainingen op M-tempo afwisselend op 157 en 163 doen, of horen daar ook andere kilometer-aantallen bij?
Veel vragen! Sorry
Alvast bedankt!