Nu 10 dagen bezig. Met de planning van mijn ronde moet ik er dus vanuit gaan dat ik 3 km meer loop dan er in het schema staat. Zes minuten inlopen, rustig naar de gewenste hartslag en aan het eind nog zes minuten uitlopen. Klopt dat?
Ik ploeter voort ...
Gea
Effectief 3 km meer dan het schema
Re: Effectief 3 km meer dan het schema
Top, dat je in 12 minuten 3 km kunt lopen en dat ook nog warming up en cooling down kunt noemen 
Het is nog niet wetenschappelijk aangetoond dat een warming-up of cooling down blessures doet voorkomen.
Ik begin rustig lopend de twee minuten ademhalingsoefeningen te doen en daarna rent ik de training (op lage hartslag, dus rustig aan). Aan het einde loop ik nog een paar honderd meter naar huis om uit te zweten.
Thuis lekker koud afdouchen (tip van Wim
) en klaar is kees
Succes Rob.
Het is nog niet wetenschappelijk aangetoond dat een warming-up of cooling down blessures doet voorkomen.
Ik begin rustig lopend de twee minuten ademhalingsoefeningen te doen en daarna rent ik de training (op lage hartslag, dus rustig aan). Aan het einde loop ik nog een paar honderd meter naar huis om uit te zweten.
Thuis lekker koud afdouchen (tip van Wim
Succes Rob.
-
marcsaanen
Re: Effectief 3 km meer dan het schema
Zo doe ik het ook min of meer. Ik wandel eerst in een lekker tempo naar het begin punt van mijn route. Is ongeveer 10 minuten wandelen. Daar doe ik mijn ademhalingsoefeningen. En vervolgens begin ik te lopen. Het duurt dan meestal een minuut of 2/3 voordat de gewenste hartslag bereikt is. Als ik met een lagere hartslag moet lopen pas ik het tempo al direct aan. Ik loop de gewenste afstand al let ik daar niet precies op. Meestal is het enkele km verder dan de planning. Ik eindig meestal op dezelfde plaats als waar ik begonnen ben (noemen ze dus een rondje hahaha) en ik doe vervolgens weer ademhalingsoefeningen en wandel dan wederom in een lekker tempo naar huis toe. Waar ook voor mij de koude douche (letterlijk) wacht. Nou maar hopen dat ik het wel goed doe. Dus ehhh Koen vertel het maar