Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Juut
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:10

Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Bericht door Juut »

Gister was dag 100 voor mij en stond de Halve van School op het programma. Volgens mijn snelste 10 km tijd zou een tijd van 2 uur 10 mogelijk moeten zijn.

Echter rond dag 70 kreeg ik steeds meer last van een hardnekkige beenblessure. Op advies liet ik de vogel kijk training vallen en ging 3 ipv 4 keer per week trainen en nam een wekelijkse massage. Nadat ik een paar extra rustdagen genomen had.

Gister stond ik dus aan de start. Ik had de streeftijd van 2:10 losgelaten en zou de eerste 5 km rustig aan doen. Tot km 10 op lage halve marathon hartslag, daarna tot km 17 hoge marathon hartslag en het restant zo hard mogelijk.

Ik kwam heerlijk in m’n tempo en liep vrij constant.
De eerste 10 km net rond de 6:00 m/km de rest daar wat onder. Na km 10 een paar slokjes water, een gel op km 12 en weer wat water op km 15, begon ik in de gaten te krijgen dat 2:10 mogelijk was. Ik besloot rustig te blijven, nog een gel op km 18 en focus om elke km onder de 6:00 m/km te lopen.

De laatste km helemaal stuk gegaan en.... 2 uur 5 min ! gelopen!

Naast de prachtige tijd, wil ik ook graag met jullie delen dat ik twijfels had of ik 21,1km zou kunnen lopen, terwijl ik er max 10 getraind had. Dat ging prima, zelfs vrij relaxt (op de eindsprint na dan😉).
Kortom het biedt mij voldoende vertrouwen dat ik ook een marathon kan uitlopen met dit programma.

Team Sportrusten, dank jullie wel voor de schema’s. Het heeft mij het vertrouwen gegeven dat als ik mij aan de hartslagen hou, de loop zeker uit te lopen is ( en meer dan dat, een fantastische tijd 😀)

Kortom voor twijfelde medelopers: heb vertrouwen, het komt goed!
MeritvM
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2017, 11:36

Re: Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Bericht door MeritvM »

Wat goed zeg, gefeliciteerd!!
En altijd fijn om dit soort opbeurende berichten te lezen :-)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Mooi verhaal! :D Gefeliciteerd! Hulde! :D :D

Blijde groet,
Rob
Juut
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:10

Re: Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Bericht door Juut »

Dank!
Annemarie v.V
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 dec 2017, 07:51

Re: Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Bericht door Annemarie v.V »

Goed gedaan! Leuk om te lezen.

Sportgroet,
Annemarie
Franske
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2017, 19:59

Re: Halve: Groet uit Schoorl wauw!

Bericht door Franske »

Proficiat! Goed gedaan, genieten!
Plaats reactie