Altijd een volle neus

Plaats reactie
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Altijd een volle neus

Bericht door jleeuwer »

Nu een tijdje begonnen om te wennen aan neusademhaling, maar tevens ook de eerste horde tegengekomen: Altijd een volle neus. Ik heb bijna altijd een verstopte neus. Ik heb wel de oefening uit Zuurstofwinst (neus vrijmaken) geprobeerd, maar dit helpt toch onvoldoende. Het feit dat er continu snot heen en weer beweegt in je neus, ook als die niet volledig verstopt is, geeft een flink benauwd gevoel.

Iemand ervaring mee?

Vandaag een neusdouche aangeschaft. Ga maar eens proberen om regelmatig met een zoutoplossing te spoelen. Wellicht kan dit de cyclus doorbreken. Mijn hoop is dat ademhalingsoefeningen op termijn ook ervoor kunnen zorgen dat de neus wat meer open blijft.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Altijd een volle neus

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Heb je dit ook als je niet hard loopt? Dus heb je dan ook een verstopte neus of een licht gevoel van verkoudheid?

Groet,

Rob
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Re: Altijd een volle neus

Bericht door jleeuwer »

Eigenlijk altijd wel. En net twee weken op vakantie geen meter hardgelopen maar dat maakt ook geen verschil.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Altijd een volle neus

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Kun je ook eens een arts vragen? Lijkt wel wat op allergie...
Mijn vrouw klaagde ook dat ik zo vaak verkouden was, wat ik altijd ontkende want ik voelde me niet verkouden.

Totdat iemand mij erop attent maakte dat het nog wel eens allergie kon zijn, en dat bleek dus waar te zijn...

Blijde groet,

Rob
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Re: Altijd een volle neus

Bericht door jleeuwer »

Mijn huisarts heeft ook wel eens aan een allergie gedacht. Ik heb een basic testje gedaan voor een aantal veel voorkomende allergieën, maar die test was helaas negatief. Misschien toch nog eens teruggaan om nog wat door te zoeken. Dank voor de suggestie iig.
Plaats reactie