Ultra Viking

Plaats reactie
Mike010
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2017, 10:59

Ultra Viking

Bericht door Mike010 »

Goedemorgen,

Mijn naam is Mike, 40 en ik heb afgelopen zondag besloten om in 2018 (september) mee te doen aan de ultra viking.
Hoiii Mike (Je kent ze wel .. de reactie bij de AA)

Maar een Ultra Viking, wat is dat?
Dat is 60km rennen (D1/D2), 135 verschillende hindernissen en dat alles in 10 uur. Om het nog spannender te maken is het in Duitsland (Keulen e.o.) en heb ik dus ook te maken met 3300 hoogtemeters.

De reden dat ik hier een topic plaats is omdat ik het o.a. boek de hardlooprevolutie gelezen heb en vrij nieuwsgierig ben naar ervaringen over langere afstanden. (Al dan niet in combinatie met hindernissen)

- Hoe kun je je voorbereiden?
- Begin ik daar nu al mee?, met nog 281 dagen te gaan (gerekend vanaf 21-12-2018)
- Is een combinatie van kracht- en duurlooptraining effectief?
- Qua uitrusting wat neem je mee? jasje, rugzakje, drinkflessen, gels, repen?
- Kan ik het schema aanhouden voor de reguliere marathon of is het raadzaam toch met enige regelmaat een langere afstand te lopen?

Ik heb wat overgewicht (90kg) bij een lengte van 179cm. Dus daar ligt zeker wat werk/winst voor me.
Ik loop 10km in 55min (en 5 seconden) en ik ben inmiddels bezig te achterhalen waar ik een inspanningstest kan laten doen (Ik ben militair dus het zou via Defensie moeten kunnen)

Maar zoals gezegd, alle adviezen, tips en tools zijn welkom dus ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Groet,

Mike
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ultra Viking

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mike,

Je kan ook Stans vragen, zij is triatleet en ontwerper van het 100 dagen Sportrusten programma.
Ze kan een persoonlijk schema voor je maken:
http://www.stansvanderpoel.nl/

Blijde groet,
Rob
Mike010
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2017, 10:59

Re: Ultra Viking

Bericht door Mike010 »

Rob,

Bedankt voor de respons.
Ik heb inmiddels een bericht naar Stans gestuurd.
Plaats reactie