Eindtijd halve marathon op marathon hartslag

Plaats reactie
Yvar
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2017, 14:27

Eindtijd halve marathon op marathon hartslag

Bericht door Yvar »

Hoi,

op 30 december begint mijn 100 dagen training voor de hele marathon van Rotterdam. De laatste 2 maanden loop ik al 2x per week 10km op mijn hartslag die ik dan zou moeten aanhouden. Nu wil een halve marathon lopen om te testen of ik dat vol kan houden op marathon hartslag.

Nu heb ik via de link https://www.sportrusten.nl/welke-tijd-l ... -marathon/ gekeken wat mijn tijd zou kunnen zijn.

Als ik 10km voluit loop haal ik dit in 51 minuten. Volgens dat schema zou ik dan op de halve marathon een tussentijd van 2 uur moeten hebben. Momenteel is het als ik op mijn marathon hartslag van 148 loop dat ik over 10km, 1 uur en 2 minuten doe. Hij lijkt me dan dus niet logisch dat ik die laatste 11 km in 58 min ga lopen?

Kan iemand mij uitleggen of ik de berekening verkeerd doe, moet ik bij die 10km tijd nu 51 of 62 min invullen?

gr Yvar
Wizzard247
Berichten: 65
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:35

Re: Eindtijd halve marathon op marathon hartslag

Bericht door Wizzard247 »

Je maakt een denkfoutje. Je moet de halve lopen op halve marathon hartslag om op 2 uur uit te komen. En het is geen tussentijd voor de hele marathon maar een eindtijd voor de halve. Bij mij is dat verschil 14 hartslagen.. dus in jouw geval zou je rond de 160 moeten lopen om in de buurt van de twee uur te lopen.

Ik begin ook 30-12 met mijn schema voor Rotterdam. Heb mezelf vorige week getest op een rondje van 21,1 km. Liep 2.05 waar ik 2.03 zou moeten lopen. Was niet helemaal kapot, dus bij mij klopt het wel aardig.
Yvar
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2017, 14:27

Re: Eindtijd halve marathon op marathon hartslag

Bericht door Yvar »

Ok duidelijk, bedankt voor je antwoord! Vanmorgen 21,1 km gelopen in een tijd van 2.15 met een gemiddelde hartslag van 151. Ben tevreden 8-)
Plaats reactie