Ziek na halve marathon

Plaats reactie
Femke van Viegen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017, 12:16

Ziek na halve marathon

Bericht door Femke van Viegen »

Hallo,
Ik heb afgelopen zondag mijn eerste halve marathon gelopen, waar ik super tevreden over ben. Hoewel mijn hartslag 10 punten te hoog was dan de bedoeling was, ik vermoed door de hitte, heb ik het tempo heel beheerst gehouden en weinig verval ervaren tijdens het rennen. Ook veel gedronken en gelletjes ingenomen tijdens het rennen en daardoor ook geen dorst. Ik finishte euforisch!
Nu zijn we een paar dagen verder en voel ik me minder fijn. Voor de HM had ik al een beetje een zere keel, maar dat is nu snel omgeslagen in een griep. Ik heb de hele dag honger en dorst en ben supermoe. De spierpijn valt me trouwens wel mee en verder gelukkig ook geen pijnklachten.
Toch ben ik benieuwd of dit een vaker voorkomende reactie is. Heb ik gewoon geluk gehad dat de griep niet een week eerder kwam en is dit puur toeval? Of kan je je weerstand zo'n klap geven dat je ziek wordt? En is die honger drie dagen later herkenbaar?

Niettemin ben ik heel tevreden over het sportrusten schema, voor mij op dit moment de enige manier om voor zo iets groot te trainen en het blessurevrij af te ronden.

Groet,
Femke van Viegen
Annet67
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2017, 14:17

Re: Ziek na halve marathon

Bericht door Annet67 »

Die honger in de dagen erna herken ik wel
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ziek na halve marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Femke,

Allereerst gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! :D :D

Griep is een virus, dat krijg je niet van het hardlopen :)

Wel is het zo dat je weerstand wat verminderd na een (intensieve) training of wedstrijd. Dat maakt je wat vatbaarder. Gewoon pech dus ;)

Blijde groet,

Rob
Femke van Viegen
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017, 12:16

Re: Ziek na halve marathon

Bericht door Femke van Viegen »

Bedankt voor de reacties!
Plaats reactie