Roparun

Plaats reactie
Jannekevdlinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:11

Roparun

Bericht door Jannekevdlinden »

Op zoek naar een schema voor het trainen voor de Roparun werd ik door een collega (fysiotherapeut) getipt over sportrusten. Ik heb de site van voor naar achter gelezen en ik moet zeggen dat ik er erg gecharmeerd van ben!

Ik ben een gemiddelde loper. Doe meestal mee met loopjes van 10/15km op 10/9,5 kmpu. Nu dus een Roparun en ik zoek me suf op internet naar een plan om te trainen. Moeilijk te vinden...

Het team waar ik mee ga lopen, loopt 1km per keer in een team van 4 personen. Dus dat betekent eens in het kwartier 1km lopen op 11kmpu. Dat doe je 4 uur lang en daarna ben je 4 uur af en loopt het andere team. Je loopt dus per 4 uur ongeveer 15/16 km. Dat 48 uur lang op en af, waarin je totaal ongeveer 70km loopt.

Een slijtageslag dus en ik wil me graag goed voorbereiden. Zijn er 'sportrusters' met ervaring of ideeën?
bufocalamita
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2014, 12:22

Re: Roparun

Bericht door bufocalamita »

Wat leuk, ik ga ook voor het eerst de Roparun doen en heb dezelfde vragen als jij :) Groetjes Angela
Jannekevdlinden
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:11

Re: Roparun

Bericht door Jannekevdlinden »

Niemand een idee, tips, iets?
Juist voor de intervalloop from hel, de roparun, kan ik me voorstellen dat ademhaling een belangrijke rol speelt bij het steeds maar weer op gang komen van hartslag/bloeddruk en weer 15 minuten wachten voor de volgende kilometer.

Angela ik train nu voor de halve marathon in Rotterdam in april (via de oldskool methode) en wil me daarna tot eind mei richten op interval en tempo.
Heb jij al een plan?

Of toch heel misschien een sportruster met een advies?
Plaats reactie