Fietsen i.p.v. lopen?
-
Masja Sies
Fietsen i.p.v. lopen?
Tijdens de workshop werd gezegd dat je ook een keer zou kunnen fietsen ipv lopen. Qua hartslag moet je er dan 11 slagen vanaf halen. Maar hoe zit dat met de afstand? Stel ik moet 5 km vogels kijken. Als ik zou fietsen, hoelang moet ik dan fietsen?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Fietsen i.p.v. lopen?
Hoi Masja,
Hier hebben we geen richtkijn voor, hangt er ook een beetje vanaf wat voor fiets je hebt:
een mountainbike is anders als een wielrenfiets.
Als je toch een richtlijn wilt hebben:
Als ik kijk naar de kCal van mijn hartslagmeter dan moet ik ongeveer 2,5 keer zover fietsen (op mijn mountainbike) om dezelfde inspanning te leveren als het hardlopen. Dus 5km vogels kijken is ongeveer 12,5km fietsen.
Met blijde groet,
Rob
Hier hebben we geen richtkijn voor, hangt er ook een beetje vanaf wat voor fiets je hebt:
een mountainbike is anders als een wielrenfiets.
Als je toch een richtlijn wilt hebben:
Als ik kijk naar de kCal van mijn hartslagmeter dan moet ik ongeveer 2,5 keer zover fietsen (op mijn mountainbike) om dezelfde inspanning te leveren als het hardlopen. Dus 5km vogels kijken is ongeveer 12,5km fietsen.
Met blijde groet,
Rob
En hoe geef je dat aan in je schema? Ik heb vandaag gewoon de fietskilometers ingevoerd in mijn duurloop, is toch wat gek. En, hoe ga ik terug om het aan te passen (dacht er even bij te zetten dat t fietsen was)? Als ik een training eenmaal heb opgeslagen kan ik er niet meer in om iets toe te voegen. Klopt dat?
groetjes, Femke
groetjes, Femke
- RunningRob - Sportrusten
Tja, daar hebben we niet echt rekening mee gehouden
Ik zou de gemiddelde hartslag en de afstand invullen.
Je kunt de gegevens corrigeren door in "Mijn schema" de dag aan te klikken en dan op "Mijn gegevens" te klikken.
Dan kun je de gegevens aanpassen.
met blijde groet,
Rob
Ik zou de gemiddelde hartslag en de afstand invullen.
Je kunt de gegevens corrigeren door in "Mijn schema" de dag aan te klikken en dan op "Mijn gegevens" te klikken.
Dan kun je de gegevens aanpassen.
met blijde groet,
Rob