Herstel hartslag na hardlopen

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Alex

Herstel hartslag na hardlopen

Bericht door Alex »

Goedemorgen,

Hebben jullie ook een advies wat te doen na het hartlopen? Zelf probeer ik de laatste 500 mtr rustig te lopen, niet te langzaam waarbij ik mijn ademhaling en hartslag probeer te verlagen.

Mijn hartslag zit dan op bijvoorbeeld 150 en duurt geruime tijd om deze onder de 100 te krijgen. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Een tweede vraag is waarom in mijn schema de ene dag een tempo 7 km op hartslag 162 gelopen wordt en de dag erna een tempo van 4 km op 163. Er zit maar 1 harstslag tussen!!

Hoor graag van jullie.

groet Alex
RunningRob - Sportrusten

Re: Herstel hartslag na hardlopen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Alex,
Alex schreef:Mijn hartslag zit dan op bijvoorbeeld 150 en duurt geruime tijd om deze onder de 100 te krijgen. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Een cooling down is natuurlijk prima, ik loop zelf ook altijd rustig uit na een intensieve training. Doe je dan ook een ademhalingsoefening?
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... soefening/
Alex schreef:Een tweede vraag is waarom in mijn schema de ene dag een tempo 7 km op hartslag 162 gelopen wordt en de dag erna een tempo van 4 km op 163. Er zit maar 1 harstslag tussen!!
Dat komt omdat je halve marathonhartslag vrij dicht bij je omslagpunt ligt. Een intensieve training kan hier dus niet ver boven liggen.

met blijde groet,

Rob
Plaats reactie