6 weken na rotterdam

Plaats reactie
Sylviajukic
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 okt 2015, 14:30

6 weken na rotterdam

Bericht door Sylviajukic »

6 weken na Rotterdam zit ik nogsteeds met een knieblessure. Als schuldige wordt het schema aangewezen. Ik ben enorm gefrustreerd , ik nog geen 4 km hardlopen. "Jullie" hebben me aan t lopen gekregen. 2 halve marathons met succes gelopen, maar nu kan ik niks.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 6 weken na rotterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sylvia,

Niet zo leuk om te horen, ik begrijp dat deze blessure tijdens de marathon is ontstaan?
En wie wijst het schema als schuldige aan?

Ben je al bij de sportfysio / sportarts geweest?

Knieblessures zijn vaak een techniek probleem. Teveel haklanding of een scheve voetstand kunnen een oorzaak zijn. Aangezien je wel de marathon hebt kunnen lopen zijn wellicht kleine correcties voldoende om je op de goede weg te zetten.
Meer info vind je ook hier:
https://www.sportzorg.nl/blessure-adviseur-hardlopen

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!

Rob
Sylviajukic
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 okt 2015, 14:30

Re: 6 weken na rotterdam

Bericht door Sylviajukic »

Ik ben onder behandeling van een sportfysiotherapeut. Die zegt dat het een overbelasting blessure is. Hij heeft ook naar mijn loop techniek gekeken, maar daar is niets mis mee. Ik heb nu oefeningen gekregen om mijn stabiliteit te verbeteren.
NB ik heb de marathon uit gelopen, maar er wel een uur langer over gedaan dan verwacht, omdat ik moest wandelen vanwege die knie.
Ik vind het zo erg, jullie hebben me aan het lopen gekregen en het ging zo lekker. Jammer dat de marathon voor mijn gevoel dus mislukt is, Ik had nog de hoop op een revanche in Amsterdam, maar eerst zal mijn knie weer normal moeten gaan doen...
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 6 weken na rotterdam

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Sylvia,

Goed te horen dat je onder professionele behandeling bent.

Ik moet zeggen dat ik een soortgelijke ervaring heb maar dan met een kuitblessure. Ontstaan tijdens een halve marathon en ook maanden geduurd voordat het genezen was. Dit was dan wel ver voordat Sportrusten bestond. Ik heb toen oefeningen geleerd die ik nu nog steeds regelmatig doe, omdat dit blijkbaar mijn zwakke punt is. Sindsdien nauwelijks meer last gehad.

Ik zou dus ook overwegen de oefeningen af en toe te blijven doen. Maar daar zal de fysio je ook in kunnen adviseren.
Hopelijk een succelvol Amsterdam!

Met blijde groet,

Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 27 mei 2017, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Sylviajukic
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 okt 2015, 14:30

Re: 6 weken na rotterdam

Bericht door Sylviajukic »

Bedankt voor je antwoord. Ik zal het inderdaad in mijn achterhoofd houden.
Plaats reactie