dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Suzanne van Balen
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 dec 2016, 15:35

dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Suzanne van Balen »

Hallo vandaag dag 70.
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van andere lopers in aanloop naar de NN marathon van Rotterdam.

De trainingen gaan bij mij goed. Ik loop 4 x per week en heb er nu 2 trainingen gemist. (Deze week keelontsteking). Mijn 10km voluit laat verbeteringen zien, zondag de 10 km in den haag bij de CPC. Dus ik hoop dat ik fit ben.
Ik liep ongeveer 6.15/6.20 in het begin met dezelfde hartslag als nu op het tempo 5.45/5.50 loop.
Dat iedereen nu verder gaat lopen maakt me soms onzeker..ben ik er echt klaar voor? Heel veel om mij heen vinden het interessant, maar durfde t nu nog niet aan..ga jij t maar eerst proberen..

Dus mijn vraag hoe gaat het bij jullie?
jolandamik
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2015, 19:53

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door jolandamik »

Dag Suzanne,
ik ga ook Rotterdam lopen.
Ik volg nu voor de 2e keer het sportrustenschema voor Rotterdam.
Vorig jaar ging het perfect, een pietsje sneller dan de vorige, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken (56).
En ook nu vind ik het weer fijn om te doen, en gaat het heel goed, in de trainingen ben ik weer iets sneller dan vorig jaar, maar ja, in de marathon zelf is dat natuurlijk van veel zaken afhankelijk.
Nog 4 weken te gaan en het gaat ons, sportrustenlopers, weer lukken om Rotterdam goed uit te lopen, daar ben ik van overtuigd!
Groet Jolanda
Suzanne van Balen
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 dec 2016, 15:35

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Suzanne van Balen »

Leuk om te lezen jolanda, ik heb vorig jaar mijn eerste marathon gelopen op de traditionele manier.. maar als ik op zondags een lange duurloop liep was ik zondagavond leeg en maandag en dinsdags had ik geen puf..op woensdag moest ik van mij zelf rondje 7km. Op donderdags en vrijdags werkte ik.. te moe. Zaterdags dacht ik ja..morgen moet ik weer.. die zondagen liep ik wel oke.. maar vroeg te veel van mijn lijf. Nu gaat het inderdaad veel beter. Ben zo benieuwd..als het voor mij werkt, weet ik zeker dat er volgend jaar heel wat lopers met me mee gaan doen..
Anoukje
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2017, 14:26

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Anoukje »

Ik train ook voor de marathon van Rotterdam op 9 april. Het is mijn eerste marathon en ik word omringd door mensen die op de traditionele manier trainen. Daar werd ik eerst ook onzeker van.
Maar in februari heb ik de halve marathon in Schoorl gelopen (terwijl ik niet meer dan 10 km had getraind) en dat ging supergoed. Dus dat geeft me vertrouwen.
Ik ben heel blij dat ik zondag niet in het holst van de ochtend op hoef te staan om 35 km te gaan lopen!
De trainingen gaan best goed, mijn 10 km tijd is enorm verbeterd, mijn marathontempo nog niet echt. Ik ben al ruim 4 kilo afgevallen, dus ik maak me nu minder zorgen om de tijdslimiet.
Ik vind het sportrustenschema heerlijk, dus voor mij is het nu al geslaagd.
Boogschutter
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2016, 15:21

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Boogschutter »

Ik train ook voor de marathon van Rotterdam op 9 April . Mijn eerste Marathon! ik vindt het erg spannend of het gaat lukken. De trainingen gaan ook bij mij erg goed .

Ik heb al een keer een halve gedaan bij de stevensloop in Nijmegen en een halve in Amsterdam vorig jaar.
Ook heb ik de Alpe d Huzes gelopen vorig jaar ... een erg mooie ervaring voor een erg mooi doel.

Maar nu de hele marathon...ik voel me soms ook onzeker. 42 km is ook best ver ...Gaat het wel lukken op deze manier? Train ik wel genoeg?

Veel succes verhalen zijn, van mensen die al een keer een marathon gelopen hebben.....

Als ik het aan iemand vertel . Krijg ik altijd gefronste wenkbrauwen. :?
dus je train nu tot 14 Km en niet meer..? vragen ze dan.
Dat maakt me wel onzeker... zeker nu de start streep, al bijna in zicht is.

Maar,...vanaf het begin af aan,toen ik met sportrusten begon voelde het eigenlijk goed. Ik heb er in gelooft.
De uitleg van stans en het boek ''de Marathon revolutie ''. Hebben mij overtuigt dat dit moet kunnen.


Nu moet ik het alleen nog doen...! haha ;)



Heel veel succes allemaal op 9 april!
Ik ga er voor!

Gr Carolien
Suzanne van Balen
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 dec 2016, 15:35

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Suzanne van Balen »

Ja idd mijn 10km tijd was eind jan 51.17 en 3 weken later 49.22 super trots.. ik wilde al een tijd de 5km onder de 25 min. Lopen maar ik bleef steeds net er boven.. toen een keer tijdens een intensieve training. 2km rustig warm gelopen..en ja hoor onder de 25! Paar weekjes later zelfs onder de 24! Dus ja..wat mij betreft ben ik ook al heel blij met de vooruitgang. Vorig jaar werd ik steeds langzamer...hooen dat ik zondag fit ben! voor 10km voluit!
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door mirjamst »

Ik ga ook Rotterdam lopen. Eerste marathon, dus sowieso spannend. Ik heb er wel vertrouwen in dat het me zal lukken.
Lastig vind ik wel dat ik niet echt heel veel toename in snelheid zie, maar ook niet met zekerheid kan zeggen of het aan mijn conditie ligt, of toch (ook) aan de routes die ik loop en de weersomstandigheden.
Langere afstanden loop ik deels over het strand en blijkbaar kan ik daar minder hard gaan op dezelfde hartslag, ondanks dat ik daar loop als het eb is. Plus dat ik met temperaturen rond het vriespunt duidelijk makkelijker snelheid kon maken dan nu, met rond de 10 graden.

Morgen loop ik ook de 10km voluit (ook bij de cpc) en wilde eerst onder de 49 minuten duiken, na de vorige 2 keren rond 49:30. Maar of dat reëel is gezien de weersverwachting...

In ieder geval veel succes morgen en op 9 april!
lopernout
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016, 21:21

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door lopernout »

Rotterdam wordt mijn tweede marathon. De eerste liep ik 25 jaar geleden toen ik met baanatletiek was gestopt maar nog wel het voordeel van al die trainingsarbeid in de benen had. Het viel mij toen erg mee.
Maar nu kan ik de trainingen die ik destijds deed niet meer doen. Het kost teveel tijd en ze zijn te lang.
Daarom sprak het sportrusten programma mij zo aan. Gericht op het uitlopen en geen megabelastingen. Alhoewel ik op dag 2 geblesseerd raakte met een hamstringblessure op een rustdag.... kostte mij meteen 2.5 week. Ik had er al eens streep doorgezet, maar plots was daar het herstel. Tot nu toe loopt het programma goed. en het lukt ook om alle trainingen keurig te doen.
Wel zijn de benen soms zwaar na de lange duurlopen en dan denk ik wel eens over hoe ik dat drie keer achter elkaar ga doen op 9 april. Maar ik hou mij maar vast aan de ervaringen met de vierdaagse. Toegegeven het is wandelen maar ook daar train ik nooit op 1 dag zoveel als ik dan moet lopen. Was het motto niet; wat je in 1 week kan lopen kan je ook op 1 dag lopen.
Ik zag dat de wall of 14K

Ik zag dat op de wall of 14 k de namen van 435 lopers staan. Betekent dat dat vele honderden het niet gelukt is met dit programma of wil niet iedere finisher zijn/haar naam vermeld zien.....?

De lichte twijfel die er natuurlijk toch echt ook wel is over de haalbaarheid van het uitlopen zal een uitkomst krijgen over 4 weken!!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

lopernout schreef:Ik zag dat op de wall of 14 k de namen van 435 lopers staan. Betekent dat dat vele honderden het niet gelukt is met dit programma of wil niet iedere finisher zijn/haar naam vermeld zien.....?
Haha, ik vermoed dat veel lopers er niet aan denken, of hun naam er niet op willen hebben. Ik weet dat alleen al vorig jaar er 101 Sportrusters zijn gefinished op de marathonafstand in Rotterdam, dus er zullen allicht vele malen meer Sportrusters zijn gefinished dan er in de Wall of 14k staan :D

Met blijde groet,

Rob
Suzanne van Balen
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 dec 2016, 15:35

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Suzanne van Balen »

Ja vandaag toch de 10km op de cpc gelopen.. vorige keer 10km voluit 49.22 vandaag 48.53!! Weer 29 sec sneller!!!Nu wel knallende koppijn. Maar wel heerlijk om in een korte broek en shirt te kunnen lopen.. nog 5 sec. Eraf dan verbreek ik m n pr van 8 jaar geleden. Wie weet 25 maart in naaldwijk..

Leuk om jullie verhalen te lezen.
ingeding75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2016, 14:24
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door ingeding75 »

Kijk dat is een mooi PR :-). Ik ga er ook voor 9 april, vorige week ipv 13k de 20vanAlphen gelopen en had de laatste 5km nog over om tempo te verhogen en de dag erna nergens last van, had toch wel wat spierpijn verwacht. As zondag nog de halve van in Utrecht lopen en dan is het bijna zover. Spannend hoor, iedereen nog succes met de laatste trainingen en voor 9 april ook heel veel succes, komt toch wel heel dichtbij zo.
Groeten, Ingrid
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door mirjamst »

Wauw Suzanne, mooie tijd zeg, en dat in de toch wel zeer aanwezige zon.

Mijn 10km verliep helaas slecht. Tot 8km in ieder geval nog op weg naar een tijd onder de 50 minuten, maar ineens schoot mijn hartslag naar bijna 20 boven de bij mij bekende max en ik ben stil gaan staan om em lager te krijgen, nooit gehad en voelde heel vervelend. Toen ie weer onder het omslagpunt was, ben ik wel langzaam weer gaan rennen, maar ik durfde niet echt meer voluit te gaan, vond het best eng. Denk combi van de warmte en paar kilometers lang op (wat ik dacht) maximale hartslag lopen. Rusthartslag was 's avonds iig weer gewoon.
Ben blij dat ik richting 9 april niet meer voluit hoef, want de schrik zit er wel in...
Anitabes
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2017, 14:19

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Anitabes »

Goed en leuk om jullie berichten te lezen….
Ook ik ga mijn eerste marathon lopen.
Heb de halve gelopen bij de CPC afgelopen zondag.
Ik wilde op mijn lage hartslag gaan lopen (140). dat lukte helaas niet. Wel op 146. dat heb ik de hele afstand volgehouden en kwam uit op 2 uur 6 minuten! Ik was er superblij mee en gaf mij na afloop goede moed.
Ook de trainingen gaan goed. Bijzonder dat je steeds sneller gaat lopen met dezelfde hartslag. En in niet-wedstrijd verband een pr gelopen op een 10 km voluit: 51.08….
dus volgens mij gaat het helemaal goed komen ondanks alle twijfel….:-)
Succes allemaal……
IreneN
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2017, 18:14

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door IreneN »

', 'Wat fantastisch dat jullie allemaal zo enthousiast zijn . Ik ben nog maar 2 weken aan de gang met sportrusten. En trainingen voor de marathon New York. Omdat ik nog tijd genoeg heb train ik eerst t schema van de halve om vervolgens de hele te gaan doen. Maar eerlijk gezegd was/ben ik ook sceptisch over het idee erachter. En is het voor mij heel spannend hoe of dit slaagt ipv de zware trainingen van hele lange duurlopen. Merk nu wel een beetje onzekerheid omdat ik ook de cpc met lage hartslag heb gelopen maar bij km 3 kramp in mijn kuiten kreeg. Nu als gevolg toch nog last.....durf even niet te trainen. Maar ik zou t super leuk vinden om jullie verslagen te lezen na de marathon. De beleving als ook telefoon.Ze resultaat. Dus voor iedereen heel veel succes en ik hoop van jullie te mogen lezen!(ook een beetje als vertrouwen)
Suzanne van Balen
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 dec 2016, 15:35

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Suzanne van Balen »

Ik zal zeker een verslagje schrijven achteraf! Morgen over 3 weken!!! Vanmiddag moet ik 9 intensief en morgen 14 km de max. Ha ha! Succes met de laatste weken en trainingen!
Ruud1961
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2016, 19:06

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Ruud1961 »

Ik ga voor m'n 3e deelname in Rotterdam. 1e 2 met traditionele voorbereiding gedaan, en 2 keer tegen blessure aan gelopen die gelukkig tijdig was herstelt.
Nu bewust voor 14 k schema gekozen en dat voelt super. Trainingen goed te volbrengen wel best pittig maar tijd genoeg om te herstellen. Combi met ademhaling geeft perfect resultaat hrm omlaag tempo omhoog. PR op 10k 2x kunnen verbeteren tijdens individuele loop.
Volste vertrouwen dat het goed gaat komen 9 april, huidig pr NN marathon 4.09.23 u. Reuze benieuwd wat het gaat worden,verwacht in ieder geval finishen.
Groet
Ruud1961
Stephanv
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2016, 14:58

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Stephanv »

Voor mij wordt Rotterdam ook de eerste marathon. Ik ben benieuwd hoe de sprong van 14km naar tripple 14km zal verlopen :-D
Mentaal gaat het sowieso worden en vooral voeding zal belangrijk zijn zodat er geen krampen e.d. aanwezig zijn.

Sportieve groeten
InaHav
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2016, 10:30

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door InaHav »

Voor mij wordt de marathon van Rotterdam de tweede marathon, maar de eerste met dit programma, ben heel benieuwd of het goed gaat.. als dat zo is wordt het ook het trainingsprogramma voor New York, want daarvoor ben ik ingeloot.
Los daarvan zijn er sowieso een paar trainingelementen die ik graag vast wil houden..
We gasn het allemaal ervaren over een paar weken.. nu even hoogtetraining (lees: skivakantie)...
Runningman
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jan 2016, 10:49

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door Runningman »

Hallo Allemaal,

Mijn ervaring is dat ik tot een halve marathon enorm voordeel heb bij het Sportrusten schema, dit jaar loop ik het ene PR na het andere :) en dat is erg leuk! Voorheen liep ik met een traditionele training een halve marathon in 2:13 uur en nu is dat 1:57 uur.

Wat mij vorig jaar tijdens MR '16 vooral opviel was dat ik vanaf ca. 27 km geen beenspierkracht had, conditioneel was er totaal geen probleem. Ik doe nu dus ook aanvullende krachttraining voor mijn bovenbenen aangezien het vorig jaar mijn eindtijd behoorlijk heeft beïnvloed. Heeft iemand ervaring met gemis aan beenkracht bij afstanden boven de 21 km?

Groet Ramon
Tot 9 April
ingeding75
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2016, 14:24
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: dag 70! wie traint er ook voor Rotterdam 9 april?

Bericht door ingeding75 »

Runningman schreef:Hallo Allemaal,

Mijn ervaring is dat ik tot een halve marathon enorm voordeel heb bij het Sportrusten schema, dit jaar loop ik het ene PR na het andere :) en dat is erg leuk! Voorheen liep ik met een traditionele training een halve marathon in 2:13 uur en nu is dat 1:57 uur.

Wat mij vorig jaar tijdens MR '16 vooral opviel was dat ik vanaf ca. 27 km geen beenspierkracht had, conditioneel was er totaal geen probleem. Ik doe nu dus ook aanvullende krachttraining voor mijn bovenbenen aangezien het vorig jaar mijn eindtijd behoorlijk heeft beïnvloed. Heeft iemand ervaring met gemis aan beenkracht bij afstanden boven de 21 km?

Groet Ramon
Tot 9 April
Dit deel ik met Ramon, vorig jaar een halve marathon met 2.26 uur gelopen en afgelopen zondag in Utrecht 2.14. Aanmerkelijk verschil, ondanks dat mijn trainingen langzamer gaan heb ik het gevoel over te houden en het nu door op hartslag te lopen ipv snelheid beter kan verdelen. Geeft me power om 9 april ervoor te gaan.

Tot 9 april nog maar 2,5 week ...
Plaats reactie