marathon gelopen

vogelgroep
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2015, 13:38

marathon gelopen

Bericht door vogelgroep »

Gisteren voor het eerst een marathon gelopen, die van Rotterdam natuurlijk. Pas een paar weken geleden het boek 'Sportrusten voor Hardlopers' gelezen. naar aanleiding van een stukje in de Runners World van december waarin de website werd vermeld. Ik zit dus nog volop in de oefenfase met mijn ademhaling en vindt het vooral moeilijk om goed te ademen tijdens het lopen, de oefeningen voor en na het lopen en 's morgens en 's avonds zijn het punt niet. Maar gisteren in het startvak van mijn eerste marathon ooit was het heel moeilijk om de ademhalingsoefening te doen, vond ik in ieder geval! Je moet al een half uur van tevoren in het startvak staan, je bent te fris gekleed, dus ril je een beetje, Lee Towers gaat zingen (You Never Walk Alone) en dat komt erg binnen want je hebt altijd WEL alleen gelopen tijdens je trainingen en nu staan er 1 miljoen mensen langs de kant je aan te moedigen, zijn er allemaal familieleden en vrienden die op strategische plaatsen langs het parcours staan om je van warme thee, gelletjes en aanmoedigingen te voorzien, om de vrijwilligers van de organisatie maar niet te vergeten die zo betrokken zijn en je erdoor heen slepen. Dat ging allemaal door me heen (want ik wist wat me te wachten stond omdat we van de 35 edities van de Rotterdamse marathon er met ons gezin al heel veel meegemaakt, langs de kant, dat wel!). Enfin, probeer dan maar eens je ademhaling en dus hartslag onder controle te houden, vergeleken met de Halve van Oostvoorne die ik half maart heb gelopen ben ik wel veel rustiger begonnen (dat stukje uit het boek over te snel van start gaan en je mee laten sleuren op het tempo van de opzwepende muziek heb ik in mijn oren geknoopt).
Trouwens, Koen en Maarten.... hebben jullie de reportage op TV Rijnmond gezien over de binnengekomen receatielopers? Een geïnterviewde loper vertelde dat hij als looptrainer van zijn loopgroep vaak de vraag kreeg of er voor hen ook een marathon inzat en daarom is hij zich gaan verdiepen in Sportrusten en heeft het zelf uitgeprobeerd en was positief over het resultaat. Een mooi stukje reclame voor jullie theorie.
Ikzelf ben altijd geïnteresseerd in nieuwe ontwikkelingen en ideeën, maar altijd met een gezonde kritische blik! Daarom ben ik van plan uit deze theorie te halen wat goed bij mij en mijn lijf past, in ieder geval dank voor jullie verfrissende invalshoek. Ik ga er zeker mee verder en wie weet wat het voor me doet in mijn volgende loopprestatie.
Plaats reactie