kuitblessure tijdens schema, hoe nu verder

Plaats reactie
AngeliqueWerff
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2016, 19:22

kuitblessure tijdens schema, hoe nu verder

Bericht door AngeliqueWerff »

Deze week zat ik in week 4 voor de halve marathon maar deze week heb ik last gekregen van mijn kuit. Nu zijn mijn kuiten altijd al een gevoelig punt geweest. Deze week 2x gelopen ipv 3x om meer rust te hebben en vandaag was mijn 2e loop. Echter na 3 km zo'n pijn dat ik heb moeten stoppen. De kuit is nu volledig stijf en zelfs gewoon lopen is lastig. Aankomende week even langs de fysiotherapeut en mogelijk meteen dry needle behandeling. Dat werkt altijd snel en goed bij mij.

Daarna wil ik natuurlijk weer verder met het schema maar hoe dan verder ? Morgen zou ik week 5 ingaan maar aankomende week zal er van hardlopen niets komen denk ik. Hopelijk volgende week weer. Ga ik dan van start met week 5 of ga ik verder met week zes of juist een stap terug doen ?

Graag jullie advies hierin.

Groet Angelique
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: kuitblessure tijdens schema, hoe nu verder

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Angelique,

Als je pijnvrij bent mag je proberen weer hard te lopen. Dat zal je fysio denk ik ook vertellen.

Ik zou eerst een paar keer op vogels kijken hartslag trainen, en als dat goed aanvoelt de training weer oppakken waar je op dat moment zou zijn als je niet geblesseerd zou zijn geweest. Dus als dat week 7 is weer verder met week 7.

Kijk even of je ook wat kuitversterkende oefeningen kan doen, naast het hardlopen, dat zal je blessuregevoeligheid verminderen.

Sterkte!

Met blijde groet,

Rob
AngeliqueWerff
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2016, 19:22

Re: kuitblessure tijdens schema, hoe nu verder

Bericht door AngeliqueWerff »

Hoi Rob,

Duidelijke uitleg, dank ! Ik heb vanmiddag een dry needling behandeling gehad en mag eind van de week rustig wat proberen als mijn kuit goed aanvoelt. Volgende week eventueel nog een behandeling.
Ik zal inderdaad eens kijken naar wat versterkende oefeningen voor mijn kuit. En ook proberen met meer ontspannen onderbenen te lopen en minder af te zetten :?

Groet Angelique
Plaats reactie