Wat te doen na de marathon

Plaats reactie
savinabecciu
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2015, 14:11

Wat te doen na de marathon

Bericht door savinabecciu »

Hoi,

Ik ga mijn eerste marathon lopen. Ik lees heel veel over hoe het met de trainingen gaat, wat je moet doen met voeding en ademhaling. Het sportrusten programma gaat mij goed af. Ik verbaas mijzelf iedere keer weer met snellere tijden op lage hartslagen.

Maar wat moet ik doen na de marathon? Ik heb gelezen dat het de eerste week erna verstandig is om te fietsen. Maar hoe pak ik het lopen weer op? Is daar ook een schema voor? Heeft er iemand advies voor mij?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wat te doen na de marathon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Savina, mooi om te lezen dat je tijden sneller worden om lage hartslagen. Merk je ook iets met slaap en concentratie. Na de marathon kun je vier weken rustig aan doen. Lopen of fietsen als je zin hebt, verder rustig. Daarna kun je weer 3 x in de week lopen met als uitgangspunt: 1 x intensief, 1 x vogels kijken en 1 x waar je zin hebt. Succes met de marathon.
savinabecciu
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2015, 14:11

Re: Wat te doen na de marathon

Bericht door savinabecciu »

Hoi Koen,

Bedankt voor je reactie. Ik ga rustig aan doen, na de marathon :-).
Momenteel slaap ik bijzonder goed. Zoals je bij de workshop al aangaf, mijn ademhalingsoefening 10 min voor het slapen gaan...red ik niet. Voor die tijd slaap ik al. Ik merk eigenlijk op alle fronten wel dat ik erg fit ben.
Marathon blijft nog wel spannend door de afstand, maar ik heb er wel zin in.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wat te doen na de marathon

Bericht door Koen - Sportrusten »

Klinkt goed. Succes!
Plaats reactie