Cool Challenge

Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Cool Challenge

Bericht door Koen - Sportrusten »

Op 1 januari doe ik mee met de Cool Challenge. Ik zit in de groep die 60 seconden moet douchen.

Wat doe jij om de minuut (of 90 seconden) vol te maken?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Cool Challenge

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Mark, begin een ademhalingsoefening als de douche nog warm is. Bewust langer uitademen. En blijf dat doen als je de warme kraan uitzet. Toi. Toi. Toi.
PetraDidi
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:20

Re: Cool Challenge

Bericht door PetraDidi »

Ik mag ook 90 sec brrrr
Goeie tip zal de ademhaling laten meewerken.
En even zoeken naar een horloge met sec die tegen water kan (geloof dat ik die nog wel heb) ik denk dat 90 tellen veel sneller om zijn dat de 90 sec :D
marvrijsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:01

Re: Cool Challenge

Bericht door marvrijsen »

Hoi,
Wat ben ik een bofkont!! Ik hoef maar 30sec koud te douchen. Heb al ff geoefend. Valt mee. Sterker nog het is gewoo heel erg lekker om met koud af te sluiten. Succes allemaal. :-)
derekverweij
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 dec 2014, 15:09

Re: Cool Challenge

Bericht door derekverweij »

Vandaag eerste keer 60 seconden gedaan, na het sporten (is dat okay overigens?). Grappig gevoel als je er dan onder vandaan komt: ik voel als het ware mijn bloedvaten weer open gaat, voelt goed.
moniquetheladyrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2014, 09:44

Re: Cool Challenge

Bericht door moniquetheladyrunner »

Ik moest bij de 1e inschrijving 90" maar werd 3 wewk geleden verkouden. Dus heb ik me npg een kwer weer ingeschreven en moet nu 30". Past me wel beter! Nu de 2e keer gehad en vanmorgen gelijk bij het opstaan om half 5. Je bemt gelijk wakker!!
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Cool Challenge

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Vandaag dag 2 van 90 seconden koud douchen, net als gisteren werd het na ongeveer een minuut makkelijker. De ademhaling kreeg ik onder controle en de laatste 30 seconden zijn dan makkelijk en (bijna) prettig. Het gevoel daarna is zeker weten prettig!
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
A1311
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2014, 06:47

Re: Cool Challenge

Bericht door A1311 »

Ik ook 90 seconden.. Brrrr
Nu 2x gedaan. De eerste seconden zijn het ergst, maar na een minuut wordt het inderdaad beter.
Ik las in het laatste mailtje dat ik het water met mijn handen mag 'begeleiden' met mijn handen.
Betekent dat dat ik niet met mijn hele lijf onder de koude straal hoef te staan?! :-)

Succes allemaal!

Gr, Annemiek
Laeta
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2014, 13:46

Re: Cool Challenge

Bericht door Laeta »

Ik hoop dat het inderdaad niet hoeft met je hele lijf onder het koude water staan... Mij lukt het in ieder geval niet om echt onder de koude douche te gaan staan. Armen en benen lukken wel en elke dag kom ik iets verder. Ik hoef gelukkig maar 60 seconden...
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Cool Challenge

Bericht door Koen - Sportrusten »

Eerste week zit erop. Wat zijn jullie ervaringen?
marvrijsen
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2014, 12:01

Re: Cool Challenge

Bericht door marvrijsen »

Ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen.
Hoef maar 30seconden. Het voelt al heel gewoon, ben na het douchen wel lekker "fit". Heb in combinatie met het trainen bijna geen spierpijn. Kortom wr gasn lekker door! :)
BertSpeelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:08

Re: Cool Challenge

Bericht door BertSpeelman »

Ik doe niet mee met de Coolchallenge, maar ik wil wel ervaren wat koud douchen met mij doet. Wat positief is, is dat ik na ongeveer een week koud douchen het gevoel heb dat ik beter kou kan verdragen tijdens het fietsen en ik voel me alerter/energieker na het douchen. Voorheen had ik regelmatig dat ik na 22.00 zat te knikkebollen voor de TV, nu ervaar ik dat een stuk minder.

Als ik koud aan het douchen ben, dan moet ik er na een minuut wel onder weg, omdat mijn lijf echt pijn begint te doen. Vooral rond de nek en onderarm/polsen. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Gebruikersavatar
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl
Berichten: 538
Lid geworden op: 30 dec 2014, 21:03

Re: Cool Challenge

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Bij mij wordt het na ongeveer een minuut (ik mag 90 seconden) juist gemakkelijker. Als ik na het onderzoek nog verder ga met het koud (af)douchen lijkt mij een minuut wel voldoende.
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
justusverkerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2015, 15:42

Re: Cool Challenge

Bericht door justusverkerk »

ik doe mee met de 90 sec versie en ik vind het briljant. magische tip van geert en koen: goed diep uitademen. inmiddels is 2 minuten nog steeds lekker dus ik hou het nog wel even vol!
merk wel dat er eea is verandert. kan bijv slechter tegen suiker? das apart! :shock:
maaike.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2015, 10:17

Re: Cool Challenge

Bericht door maaike.nl »

Hi coolchallengers!

Ik zit in de 60sec groep en merk opzich al best wat voordelen, voel me onder andere alert na de douche en dat is een fijne start van de dag. Maar ik merk ook helaas een groot nadeel; ik heb sinds ik dit doe vaker last van steenkoude handen en voeten :| ben ik de enige?

Ben erg benieuwd naar de verdere resultaten.
groetjes Maaike
PetraDidi
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:20

Re: Cool Challenge

Bericht door PetraDidi »

Ik zit in de 90 groep en douche nog steeds 's avonds (ruim 2 uur voor het slapen) en al vind ik het staan onder de koude douche niet erg lekker (ook niet heeeeel vervelend en het gaat wel goed) maar daarna voel ik me wel lekkerder.
Ik heb juist geen koude handen en voeten (was al een stuk minder door paleo en bewegen (Bootcamp en hardlopen op fivefingers) ik zit juist vaak in een hempje op de bank (ok ligt wel een hond naast me en een kat op schoot.....)
Heb wel het gevoel dat ik meer energie heb maar ben zeer benieuwd naar de resultaten.
En afgezien van een beetje gesnotter heb ik nog geen griep (terwijl dat wel erg heerst op m'n werk) hopelijk blijft dit ook zo.
Wannes
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2015, 09:33

Re: Cool Challenge

Bericht door Wannes »

Zo, laatste vragenlijst van de controlegroep ingevuld.
MAG IK NU EINDELIJK KOUD DOUCHEN ???? :)
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Cool Challenge

Bericht door Koen - Sportrusten »

Nu mag je koud douchen, geniet ervan: http://www.sportrusten.nl/5-redenen-om-koud-te-douchen/
PetraDidi
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2014, 16:20

Re: Cool Challenge

Bericht door PetraDidi »

Wat ik wel gek vind (of juist niet) is dat ik graag koud (na) douche als ik me al goed voel, voel ik me wat minder dan zet ik de douche ook niet graag op koud.
Het wel doen helpt dan ook niet echt, nou had ik ook gewoon last van een vleugje griep die niet echt doorzette dus m'n lichaam had misschien gewoon even rust nodig :?:

Hebben er meer deze ervaring?
Plaats reactie