Voorbereiding wedstrijd en vervetbranden

Plaats reactie
Tien
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 18:49

Voorbereiding wedstrijd en vervetbranden

Bericht door Tien »

Dag,
Sinds ruim een week ben ik bezig met 3 x per dag eten en verder niets tussendoor.
Ik woog 65 kg en ben nu in ruim 1 week teruggegaan naar 63 kg. Ik train normaal 4-5x per week triatlon.
Nu maak ik me nu wat zorgen om 2dingen:
1. Mijn gewicht, ik ben 1.86 en probeer al jaren mijn gewicht op 65 kg te houden om niet te veel af te vallen en te mager te worden.
2. Komende zondag heb ik Triathlon sprint wedstrijd en ben ik al genoeg vetverbrander om met 3 maaltijden deze wedstrijd aan te gaan. Of is dit nu te snel en moet ik nog zoals ik tot nu toe heb gedaan koolhydraten gaan stapelen?

Hoop dat je een antwoord voor me hebt,
Alvast bedankt.
Tineke
Maaike de Vries Supervetverbrander
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 mei 2018, 20:42

Re: Voorbereiding wedstrijd en vervetbranden

Bericht door Maaike de Vries Supervetverbrander »

Beste Tineke,

Je kunt ook heel prima een Supervetverbrander zijn zonder af te vallen.
Als je merkt dat je ongewenst afvalt, adviseer ik je je maaltijden zwaarder te maken: bijvoorbeeld meer olijfolie / noten / avocado en/of neem er meer volkoren granen bij. Plus veel groente (met 3-4 ons op een dag is niks mis). Misschien wat volle Griekse yoghurt met noten als toetje?
Ik weet niet wat je eerder tussendoor at, maar voor veel mensen telt het aardig op. Als dat opeens weg valt, verlies je gewicht.

Het kost ongeveer een maand om een Supervetverbrander te worden. Aangezien je pas een week bezig bent, is je lijf waarschijnlijk nog niet volledig 'fat-adapted'. Ik weet niet hoe belangrijk de wedstrijd voor je is, maar je zou kunnen experimenteren: niet stapelen, 3 maaltijden (wel met volkoren koolhydraten) en wat voeding onderweg.

Succes zondag! Groet, Maaike
Plaats reactie