Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
MrsSjaan
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:53

Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door MrsSjaan »

1x Eerder een marathon gelopen, nu getraind voor een 2e marathon, dit keer via het Sportrustenschema. Ik heb gisteren de marathon van Antwerpen uitgelopen, maar daar is ook alles meegezegd!

Het was warm, heel erg warm. Ik had mij ingesteld dat ik er lang over zou doen, uiteindelijk bijna een half uur langer over gedaan dan mijn eerste marathon (die ik echt gezellig heb gelopen, gepraat, grapjes gemaakt). Maar voor mijn gevoel was de 2e marathon een hel. Het lukte niet om mijn hartslag te verslagen tussen de 15 -30 km, want langzamer lopen??? Ik liep al mega langzaam. En in km 30 kreeg ik zo'n klap mentaal dat ik werd ingehaald door de 4.45 pacer, dat echt niet meer ging. Toen ik na het park de warme stad weer inging werd het een soort combinatie van een soort wandel - hardlooppoging - wandel - hardlooppoging het evenement afgemaakt.

Ik kon wel janken. Dus... Ik weet het nog niet met het Sportrusten. De afgelopen weken was de voorbereiding niet ideaal, opleiding, examen, verhuizing, nieuwe baan, was misschien ook wel veel. En de warmte en dan lopen op hartslag was voor mij eigenlijk niet te doen. Dus ik zit te broeden op een revanche, wel een goede reden om nog een keer een marathon te lopen en het trainen is ook heel fijn. Maar moet ik dat nu doen via Sportrusten? Moet ik het nog een kans geven? Hoe ga ik dan om met het mentale gedeelte? Of toch weer de lange duurlopen? Ik weet het even niet. Nu ben ik moe en probeer mezelf maar wel voor te houden: ik heb het gedaan, toch een mooie medaille.
Mie
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2017, 14:00

Re: Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door Mie »

Gefeliciteerd dat je hem hebt uitgelopen bij die weersomstandigheden! Volgens mij kun je daar trots op zijn!
rbeyers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2017, 12:38

Re: Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door rbeyers »

Ik zou het zelf echt bij het weer gaan zoeken. Ik heb zelf de 10 miles gelopen en ik heb nog nooit zo slecht gelopen. Kreeg mijn hartslag totaal niet onder controle, integendeel: die schoot omhoog en is nooit meer gezakt. De omstandigheden waren abnormaal, ik zou het eerder daar op steken...
MrsSjaan
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:53

Re: Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door MrsSjaan »

De 10 miles was helemaal een drama zag ik op het nieuws. Veel mensen uitgevallen, hulpdiensten overbelast, toen ik finishte was het al 28 graden en moesten jullie nog starten. Knap dat je deze toch hebt gelopen.

Waarschijnlijk was het echt de warmte, hoewel ik dagen van te voren al goed had gedronken, overal min 2 bekertjes water of sportdrank heb genomen, dus een vochttekort kan ik mij niet voorstellen. Maar hoewel het doel uitlopen was, ben ik toch een teleurgesteld over de tijd. Bijna 5 (!) uur over een marathon, wat een hel in die warmte. Dus, het wordt een revanche, misschien Amsterdam? Daar was het afgelopen jaar ook warm, maar scheelt nog altijd 10 graden met afgelopen zondag :lol:
Anestatia
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2018, 17:27

Re: Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door Anestatia »

Ik heb zondag de halve gelopen. Ook in Enschede vergelijkbare omstandigheden. Mijn hartslag schoot de eerste 5 km al helemaal in de max waardoor ik besloot het tempo terug te schroeven en mijn doelstelling bij te stellen. Ipv pr netjes de finisch over, 15 min.later dan gehoopt. Onder deze omstandigheden het best haalbaar.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Gefelicteerd met je prestatie! Het is echt een uitzonderlijke prestatie met die hitte. :D :D

Blijde groet,

Rob
MrsSjaan
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:53

Re: Uitgelopen, maar daar is ook alles mee gezegd...

Bericht door MrsSjaan »

Ok, besloten om het sportrusten toch nog een kans te geven. Zeker omdat dit reden is voor mensen om te zeggen dat sportrusten niet werkt. Dus ik ga mij inschrijven voor de Amsterdam marathon. Ik heb mij aangemeld voor de volgende 100 dagen.

Dus misschien met beter weer (minder warm en gewend aan de temperatuur), betere focus, meer aandacht geven aan de ademhalingsoefeningen ? Wie weet. En anders wordt het in de winter trainen met een ' normaal' schema. Voor nu hoef ik pas 14 juli te starten, ik ga tot die tijd lekker fietsen en soms een rondje rennen. Het is ook fijn om even geen schema te hebben. Tot in juli !
Plaats reactie