Hallo,
Volgens de website is de vogelskijken training het beste in laag D2.
Nu is mij marathonhartslag ook laag D2 (eigenlijk zijn al mijn trainingen in D2)
Mijn D2 zone loopt van 151 t/m 168
marathon laag is 150
marathon hoog is 155
intensief is 160
Ik wil toch wat regelmatiger gaan vogels kijken, maar welke hartslag moet ik dan aanhouden?
Groetjes,
Dirk
Hartslag Vogelskijken
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hartslag Vogelskijken
Hoi Dirk,
Eigenlijk is het de bedoeling dat je vogels kijken zonder hartslagmeter loopt. Dus je mag rustig je hartslagmeter meenemen maar kijk er dan gewoon niet op.
Ga dan ontspannen lopen en probeer dan je ademhaling te verlengen, dus bijvoorbeeld 3 stappen inademen, en 4 of 5 stappen uitademen. Experimenteer met het aantal stappen om te kijken wat je zelf prettig vind.
En daarna kun je zien wat voor hartslag je liep, en het geeft dus niet mocht blijken dat je toch hoger zit dan laag D2.
Blijde groet,
Rob
Eigenlijk is het de bedoeling dat je vogels kijken zonder hartslagmeter loopt. Dus je mag rustig je hartslagmeter meenemen maar kijk er dan gewoon niet op.
Ga dan ontspannen lopen en probeer dan je ademhaling te verlengen, dus bijvoorbeeld 3 stappen inademen, en 4 of 5 stappen uitademen. Experimenteer met het aantal stappen om te kijken wat je zelf prettig vind.
En daarna kun je zien wat voor hartslag je liep, en het geeft dus niet mocht blijken dat je toch hoger zit dan laag D2.
Blijde groet,
Rob