hartslagen n.a.v. 10km VOLUIT
-
erikrensink
hartslagen n.a.v. 10km VOLUIT
Goedemiddag Rob,
Mijn omslagpunt is 198 en daar kwam ik bij de eerste 10km VOLUIT een paar weken geleden zeker niet aan; namelijk 176.
Maar aangezien ik de eerste 10km VOLUIT (48 min) sneller liep dan mijn tot dat moment snelste 10km (53 min) zijn mijn hartslagen voor het vervolgschema naar boven aangepast. Sindsdien heb ik vrij veel moeite ook deze te halen.
Met name met de trainingen "marathon hartslag hoog" en "Intensief" zit ik er gemiddeld 10 slagen onder.
Enig idee hoe dit kan of moet ik gewoon nog dieper (kunnen) gaan?
Ik moet verder wel zeggen dat ik gemiddeld genomen tijdens alle 4 de verschillende trainingen steeds sneller word, dus het programma werkt vooralsnog perfect!!
Groeten Erik
Mijn omslagpunt is 198 en daar kwam ik bij de eerste 10km VOLUIT een paar weken geleden zeker niet aan; namelijk 176.
Maar aangezien ik de eerste 10km VOLUIT (48 min) sneller liep dan mijn tot dat moment snelste 10km (53 min) zijn mijn hartslagen voor het vervolgschema naar boven aangepast. Sindsdien heb ik vrij veel moeite ook deze te halen.
Met name met de trainingen "marathon hartslag hoog" en "Intensief" zit ik er gemiddeld 10 slagen onder.
Enig idee hoe dit kan of moet ik gewoon nog dieper (kunnen) gaan?
Ik moet verder wel zeggen dat ik gemiddeld genomen tijdens alle 4 de verschillende trainingen steeds sneller word, dus het programma werkt vooralsnog perfect!!
Groeten Erik
- RunningRob - Sportrusten
Re: hartslagen n.a.v. 10km VOLUIT
Hoi Erik,
Goed te horen dat je zo vooruit gaat
Wat was je gemiddelde hartslag op je 10km VOLUIT?
Blijde groet,
Rob
Goed te horen dat je zo vooruit gaat
Wat was je gemiddelde hartslag op je 10km VOLUIT?
Blijde groet,
Rob
-
erikrensink
Hallo Rob,
Dat was gemiddeld 176.
Groet Erik
Dat was gemiddeld 176.
Groet Erik
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Erik,
Ik heb je trainingen tot nu toe bekeken, en ik weet niet hoe je omslagpunt bepaald is, maar je traint op een veel te hoge hartslag. Gezien je 10km tijd (48 min) zou je marathontempo ongeveer 5:55 min/km moeten zijn. Als ik naar je trainingen kijk zou dit ongeveer bij hartslag 150 zijn.
Kun je eens omslagpunt 176 invullen? Dat lijkt me meer kloppen.
Laat even je even weten hoe het gaat?
Blijde groet,
Rob
Ik zie het nu, je had het al gemelderikrensink@hotmail.com schreef:Dat was gemiddeld 176.
Ik heb je trainingen tot nu toe bekeken, en ik weet niet hoe je omslagpunt bepaald is, maar je traint op een veel te hoge hartslag. Gezien je 10km tijd (48 min) zou je marathontempo ongeveer 5:55 min/km moeten zijn. Als ik naar je trainingen kijk zou dit ongeveer bij hartslag 150 zijn.
Kun je eens omslagpunt 176 invullen? Dat lijkt me meer kloppen.
Laat even je even weten hoe het gaat?
Blijde groet,
Rob