Vraag over koud douchen

Plaats reactie
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Vraag over koud douchen

Bericht door jleeuwer »

Ik wil dit toch eens gaan proberen. De reden is dat ik net terugkom van een vakantie in de tropen, en bij terugkomst is mijn huid heel ongelukkig door de droge lucht en warm douchen. Kortom, waarom niet een tijdje proberen?

Alleen even een praktische vraag: Ik kan best wel 1 minuut koud douchen, maar in die tijd kan ik toch nooit aan de slag met zeep/shampoo? Daarvoor ben ik meestal rond de 5 minuten bezig, soms iets langer.

Wat ik zou kunnen proberen is:
1 Beginnen met "lauw" douchen en alles doen wat ik te doen heb onder de douche :lol:
2 Daarna rustig de temperatuur verlagen en 1 minuut echt koud

Is dit een goed idee? Hoe pakken jullie dit aan?

PS: Het valt me wel op dat het heel rustig is op het onderwerp koud douchen. Doet niemand het? Haha.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Vraag over koud douchen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

jleeuwer schreef:Het valt me wel op dat het heel rustig is op het onderwerp koud douchen. Doet niemand het? Haha.
Iedere dag :D

Je kunt gewoon warm douchen, en als je klaar bent draai je de warme kraan dicht en douche je nog een minuutje af.
In het begin kun je het rustig doen en bijvoorbeeld eerst je armen en benen koud afspoelen en dan de rest van je lijf.

Na een maandje ben je eraan gewend en draai je, zonder er bij na te denken, de kraan in een keer koud en doe je je ding :D

Ik vind het echt verslavend, zelfs als ik er geen zin aan heb kan ik het aan het einde van het douchen toch niet laten, erg verfrissend. :D

Blijde groet,

Rob
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Re: Vraag over koud douchen

Bericht door jleeuwer »

Nou, voorlopig gaat het prima. Ik vind het toch prettiger om al lauw te beginnen, dan is de overgang niet zo groot bij het afdouchen. Als ik de douche dan koud zet op het eind blijf ik er ook gewoon onder staan. Dan even wachten tot je huid gevoelloos wordt en dan gaat het prima :lol:
Plaats reactie