Marathon van Antwerpen

Plaats reactie
rbeyers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2017, 12:38

Marathon van Antwerpen

Bericht door rbeyers »

Dag iedereen!

Ik ben nieuw hier. Ik ben de afgelopen maanden meer dan 20kg afgevallen en ben begonnen met hardlopen. De afgelopen maanden liep ik volgende totaal-afstanden:
- aug: 62km
- sep: 45km
- okt: 72km
- nov: 60km (tot nu toe)

Mijn verste afstand is momenteel 12km (aan 6:19/km) en mijn beste 10km-tijd is 63min (zonder echt de ambitie om voluit te gaan, dus ik denk dat ik 60m zou halen). Ik heb geen overgewicht meer.

Denken jullie dat het realistisch is om te gaan trainen voor de marathon van Antwerpen op 22/04? Dat zijn nog een kleine 150 dagen. In theorie (volgens dit schema) wel, maar ook gezien mijn toch beperkte recente hardloopervaring?

En zo ja, dan zou mijn startdatum van het 100-dagen schema 12/01 zijn. Op welke manier train ik dan best tot die tijd?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Marathon van Antwerpen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Sportrusten stelt dat je kunt gaan trainen voor een marathon als je 10km in 65 minunten kunt lopen en geen overgewicht hebt, dus in die zin zou je kunnen gaan trainen.

Voor die tijd kun je het schema van de halve marathon aanhouden, daar zijn de afstanden wat korter maar de hartslagen wat hoger. Of je pakt het schema van de 10km, daarbij train je in hartslagzones, eventueel kun je de afstanden wat langer maken.

Met blijde groet,

Rob
rbeyers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2017, 12:38

Re: Marathon van Antwerpen

Bericht door rbeyers »

Bedankt Rob.

"In die zin zou je kunnen gaan trainen" klinkt een beetje alsof je er toch weinig vertrouwen in hebt?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Marathon van Antwerpen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

rbeyers schreef:"In die zin zou je kunnen gaan trainen" klinkt een beetje alsof je er toch weinig vertrouwen in hebt?
Zo bedoel ik het niet, haha, je kunt met een gerust hart aan de slag gaan. Velen zijn je voorgegaan.

Blijde groet,

Rob
MrsSjaan
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:53

Re: Marathon van Antwerpen

Bericht door MrsSjaan »

Wat leuk, Ik ben ook bezig voor marathon van Antwerpen. Hoe gaat het met de start van het trainen?
rbeyers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 nov 2017, 12:38

Re: Marathon van Antwerpen

Bericht door rbeyers »

Ik heb m'n plan wat bijgesteld.

Ik ga in Antwerpen de 10 miles doen, dan de halve van Tilburg, en hopelijk in oktober de marathon van Eindhoven.
MrsSjaan
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:53

Re: Marathon van Antwerpen

Bericht door MrsSjaan »

Stoer hoor! Als je al zoveel bent afgevallen, en nog niet zo lang bezig bent. Leuke plannen heb je gemaakt!
Plaats reactie