training uithoudingsvermogen, hoe?

Plaats reactie
josvandamme
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2015, 10:07

training uithoudingsvermogen, hoe?

Bericht door josvandamme »

Ik liep laatst de halve marathon en bleek in te zakken op 18km, daar kom ik alleen maar achter als ik die afstand ook echt loop. en niet als ik max 14 loop. Nu kan ik onderzoeken waardoor dat komt (kh tekort of wat anders en ik weet ook wat er aan schort, gebrek aan uithoudingsvermogen)
mijn vraag nu is hoe train ik met jullie methode uithoudingsvermogen?

(ben 63 jaar inmiddels trouwens en loop sinds bijna anderhalf jaar)
groet
Jos van Damme
martmarbus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 mei 2015, 15:05
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: training uithoudingsvermogen, hoe?

Bericht door martmarbus »

Ik hoor van meerdere ervaren lopers dat zij bij de 17km een zg inkak moment hebben, waarbij de benen vaak even niet meer willen.
Ik heb dat ook. Maar weet, dat als je goed getraind bent, je de laatste 5km op karakter af kan.
Persoonlijk denk ik dat het door een vocht tekort kom, waardoor je spieren te snel gaan verzuren, niet omdat je conditie te kort komt. Vocht, vocht en nog eens vocht. Je zweet wat vocht weg bij die lange afstanden.
Voor een lange loop ga ik al een dag van te voren aan het water. Niet omdat ik water nou zo lekker vind, maar om de nieren te spoelen.
En een paar uur voor de wedstrijd neem ik nog een paar glazen plat water.
Bij de 13,7 wedstrijd welke ik het laatst liep, voelde ik mij goed en was niet moe of had geen kracht meer.
Oke, ik had nog een blessure aan mijn linker knie die de kop opstak.
Maar na de finish was ik binnen een paar minuten weer normaal en de pijn verzachtte.

Dus drink voldoende. Zorg er voor dat je urine niet donker wordt.
Op naar de Oudejaarsloop Den Helder

I rest my case!!!
Plaats reactie