hartslag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
CorrieBroks

hartslag

Bericht door CorrieBroks »

Dag mensen van Sportrusten!

Wat ben ik toch blij met dit programma! Ik zit nu op de 21e dag en voel mij op alle fronten beter! Had wat liesklachten, maar die zijn weer over. Ik loop veel bewuster en dat helpt ook veel!

Een vraag: het lukt mij nog niet om mijn hartslag op de halve marathonslag te lopen. Dat lukt me pas vanaf 1.5 kilometer, waardoor de gemiddelde hartslag steeds lager uitkomt aan het einde. Hoort dat erbij?

Groet van een blijde loper! Corrie
FlorisV

Re: hartslag

Bericht door FlorisV »

Hoi Corrie,

Ik had aan het begin van het programma dezelfde vraag. Heb van Rob het antwoord gekregen: dat hoort erbij. Je hoeft niet gemiddeld op de doelhartslag uit te komen, als je er na 1,5km op zit en dat vasthoudt, doe je het precies zoals bedoeld.

Ik doe sinds kort een heel rustige warming up van een paar minuten voordat ik het beoogde tempo ga lopen, dan zit ik wat eerder op doelhartslag en zijn de verschillende afstanden en hartslagen wat beter te vergelijken.

Succes!!

Hartelijke groet, Floris

PS Rob, misschien is het een idee om dit in een blog uit te leggen of in een van de mails aan het begin van het programma?
RunningRob - Sportrusten

Re: hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Goed uitgelegd Floris, en dank voor je suggestie.

Ik zal het doorgeven en vragen of dit in de mails beter uitgelegd kan worden. dat lijkt me de meest geschikte plek :)

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie