Na oververhitte halve van Amsterdam nu bijna Berenloop. Help

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Sannybarnshed

Na oververhitte halve van Amsterdam nu bijna Berenloop. Help

Bericht door Sannybarnshed »

Ik kan niet meer reageren op mijn eerdere topic hierover (error 500) dus start ik maar een nieuwe :)

Zondag de halve marathon gedaan in A'dam. Die zou ik, zoals geadviseerd, op marathonhartslag lopen, zodat het een lange duurloop zou lijken.
Helaas liep het door de hoge temperatuur een beetje in de soep. Mijn hartslag was sowieso al hoger dan normaal en bleef, ondanks dat ik rustig liep, vrij hoog. Bij alle verzorgingsposten heb ik gewandeld en ook als ik slokjes drinken uit mijn flesjes nam, of een gelletje at. Ook heb ik nog een paar keer gewacht op mijn collega, die het zwaar had en een aantal wandelsessies moest inlassen.
Op een aantal plaatsen stond de brandweer om de lopers nat te spuiten. Heel fijn, maar daardoor ook doorweekte schoenen en ook blaren helaas.

Ik heb zondagavond en vandaag op werk mijn compressiekousen aangehad en het gaat wel ok. Beetje stijfjes in m'n liezen bij opstaan enzo, maar dat voelt wel normaal.

Maar hoe nu verder... als advies gaf Rob om vandaag vogels te gaan kijken. Dat ga ik zo doen en ik hoop dat de blaren niet al te vervelend zullen zijn. Er stond niet bij hoe ver. Ik doe denk ik 6km. Alleen heb ik normaal, ma, wo, vr en zo als rendagen. Als ik vanavond vogels kijk, sla ik morgen mijn training over (want overdag herfstvakantiedingen met gezin en 's avonds bowlingavond met werk) en donderdag banjeren we de hele dag in het Archeon...
Zal ik dan vrijdagochtend gewoon mijn 14km doen die gepland stond? Die doe ik normaal op hoge marathonhartslag (154) vanwege tijdgebrek, maar ik zou 'm nu ook op lage hf kunnen doen (149) Dat is misschien wel slimmer hè?

Die middag gaan we dan weer met een bevriend gezin naar het bos, dus komen er nog heel wat stappen bij :)

Is dit een handige manier om deze week in te delen?
Mijn rusthartslag is maar iets hoger dan normaal.

Ik hoor graag of dit de juiste aanpak is (heb even bevestiging nodig om m'n zenuwen in bedwang te houden, haha)

Overigens kijk ik erg uit naar de rust van Terschelling, waar ik gezien mijn lage tempo het grootste deel alleen zal hollen. Door de mooie natuur met één oordopje van m'n koptelefoon in, zodat ik als het nodig is mijn supertoffe playlist aan kan boren met alleen maar mooie en leuke muziekjes waar leuke herinneringen aan kleven.
Een mooi contrast met alle hectiek, mensen en lawaai in Amsterdam, hihi
RunningRob - Sportrusten

Re: Na oververhitte halve van Amsterdam nu bijna Berenloop.

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,
Sannybarnshed schreef:Is dit een handige manier om deze week in te delen?
Dat is prima. :)

Vrijdag op lage hartslag is ook prima. En gun je voeten gewoon een extra rustdagje, mocht je nog last hebben van blaren (maar meestal is dat snel genezen).

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie