Mijn eerste halve marathon volbracht

Plaats reactie
rolfdejong
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2015, 11:41

Mijn eerste halve marathon volbracht

Bericht door rolfdejong »

Gisteren heb ik met het sportrustenschema mijn eerste 'halve' gelopen. het was zwaar maar ik was dan ook heel tevreden en verrast door mijn tijd. Ik ging weg op 1.50 en kwam binnen in 1.40.17. Het weer was een beetje vreemd, het was zonnig en in de luwe stukken heel warm en her was een harde noordenwind, waardoor het laatste deel tegen de wind zwaar was. Ik had de fout gemaakt mijn lange broek en shirt met lange mouwen mee te nemen, stomme beginnersfout. Het eerste deel ging zo lekker dat ik het iets te snel liep, wat ik op het eind moest bekopen, tweede beginnersfout. De laatste 3 km (ik had nog nooit zo ver gelopen) waren loodzwaar. Ik had 2 gelletjes genomen, dus energie had ik wel, maar mijn benen deden te veel zeer om het tempo hoog te houden. Wat erg goed ging was mijn ademhaling het lukte me om de hele race lang uit te ademen en daardoor bleef ik in de goede hartslagzone. Sterker op de momenten dat het zwaar was, kon ik door langer uit te ademen er weer bovenop komen. Ik heb nu ik dit tik, wel wat spierpijn, maar een heel tevreden gevoel! Op naar de 'hele'!
Ik ben nr 1044
Ik ben nr 1044
159779055.6znUMQHN.jpg (46.81 KiB) 5147 keer bekeken
Anneke1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2015, 20:57

Re: Mijn eerste halve marathon volbracht

Bericht door Anneke1959 »

Wat leuk dat het je gelukt is!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Mijn eerste halve marathon volbracht

Bericht door Koen - Sportrusten »

Hulde! Hulde! Hulde!
Plaats reactie